Geplaatst door Sitly

Sitly breidt uit naar Mexico en Colombia

Na Argentinië en Brazilië is oppasplatform Sitly haar dienst begonnen in Mexico en Colombia. Hierdoor is Sitly nu actief in 12 landen. ‘Wat ooit begon als een hobbyproject is nu opeens uitgegroeid tot een intercontinentaal bedrijf met miljoenen gebruikers. De groei gaat nu zelfs zo hard dat we servers hebben moeten bijplaatsen in Latijns-Amerika omdat we het verkeer niet aankonden’, aldus Jules van Bruggen, CEO en oprichter van Sitly.

Sitly is een in Nederland opgericht internationaal oppasplatform dat gezinnen in contact brengt met oppassers in hun eigen buurt.

Waarom Latijns-Amerika?

‘Het is een continent waar meer mensen wonen dan in alle EU landen bij elkaar en er wordt voornamelijk Spaans en Portugees gesproken. Dat maakt het allemaal een stuk gemakkelijker om uit te breiden. Bij velen heerst nog het idee dat kinderen daar voornamelijk binnen de familie worden opgevangen. In de praktijk blijkt echter dat de uitdagingen die werkende ouders hebben bij het vinden van kinderopvang grotendeels hetzelfde is als die van ouders in Nederland en Europa,’ volgens van Bruggen.

Explosieve groei

In september dit jaar is Sitly in Brazilië begonnen. Dat leidde al meteen tot een verdrievoudiging van het aantal inschrijving: van 35.000 tot 107.000 nieuwe aanmeldingen van gezinnen en oppassers per maand. ‘Het was toen alle hens aan dek omdat onze servers de hoeveelheid verkeer niet meer aankonden’, aldus van Bruggen. Toen deze opstartproblemen waren opgelost was Mexico aan de beurt, de op een na grootste in Latijns-Amerika.  Ook hier blijkt de oppasdienst een schot in de roos. Het aantal nieuwe aanmeldingen in Mexico is bijna net zo hoog als in Brazilië. Deze week is het startsein gegeven voor Colombia, het vierde land in Latijns-Amerika.

Over Sitly

Sitly begon in 2009 onder de naam ‘Oudermatch’ als een hobbyproject van Jules van Bruggen, indertijd vader van een pasgeboren baby en dringend op zoek naar kinderopvang. In 2012 zegde hij zijn baan op en vormde een klein team om zich heen om het concept verder uit te rollen naar andere landen. Tussen 2013 en 2018 is Sitly uitgebreid naar nog 8 andere landen (Italië, Spanje, Noorwegen, Denemarken, Finland, België, Zwitserland en Argentinië).

Het succes in Argentinië bevestigde het vermoeden dat de oppasdienst niet alleen een Europees succes hoefde te zijn. Er werd daarom besloten de dienst verder uit te breiden in het nieuwe continent..