Geplaatst door Spreekbuis/ Tens Media

Sjors Fröhlich gekozen tot Online Radio Ambassadeur 2019

In het NPO Radio 1-programma De Perstribune is zojuist bekend gemaakt dat Sjors Fröhlich de ‘Online Radio Ambassadeur 2019’ is geworden.

De bekendmaking is een aanloop naar de uitreiking van de Online Radio Awards 2019 op woensdag 9 oktober. Op het event zal Fröhlich zijn award officieel uitgereikt krijgen. Tijdens de awardshow in Beeld en Geluid (Hilversum) worden ook de winnaars voor ‘Beste Online Radiostation’, ‘Beste Podcast’ en ‘Beste Presentator’ bekend gemaakt.

Door zijn grote verdiensten op het gebied van interactie met de luisteraar, podcasts en SMART Radio, was de Online Radio Awards-jury het er snel over eens dat Fröhlich dé ambassadeur van 2019 moest worden. De BNR-hoofdredacteur werd in het radioprogramma verrast door de 2018-ambassadeur Michiel Veenstra.

Online Radio Awards
De stichting verenigde-Online Radiostations (v-OR) en mediaplatform Spreekbuis.nl organiseren dit jaar voor de tweede maal de Online Radio Awards. Hierbij worden de prijzen uitgereikt voor internet only-radiomakers en podcasters. Het publiek kon via de website onlineradioawards.nl zelf stemmen op zijn of haar favoriete online radiostation, podcast en presentator. In totaal kwamen er dit jaar 31.289 stemmen binnen.

Uit de genomineerden kiest de jury de uiteindelijke winnaars. De Online Radio Ambassadeur-vakprijs voor online radio ambassadeur wordt geheel door de jury bepaald. De 2019-jury bestaat uit Peter Contant (Voorzitter van de v-OR en uitgever van oa Max Magazine), Richard Otto (Uitgever van oa Spreekbuis.nl), Vincent Bijlo (Cabaretier, podcaster en radiocolumnist), Pierre Papa (Radiocoach), Amber Brantsen (NOS), Isabelle Brinkman (Voormalig TMF-vj en 3FM-dj en huidige stationvoice van RTL) en Erik de Zwart (Voorzitter Stichting Top 40 en mediaondernemer).

Jury-oordeel
‘Als presentator van Stand.nl wist Sjors Fröhlich al snel hoe belangrijk interactiviteit met luisteraars is. Hij durft met zijn kleine station grote stappen te nemen op het gebied van podcasting en radio innovatie. Hij zette al vroegtijdig de mogelijkheden van de smart speaker in. Begin dit jaar won hij ook al terecht een Marconi Award voor zijn SMART Radio-project. Een persoonlijkheid die met BNR het medium radio durft te vernieuwen.’

Over Sjors Fröhlich
Sjors Fröhlich is sinds 2013 hoofdredacteur van BNR Nieuwsradio, de enige landelijke commerciële nieuwszender van Nederland. Hij zet vol in op onder meer gepersonaliseerde content, podcasts en smart speakers. In het verleden was Fröhlich onder meer DJ bij Hilversum 3 en verslaggever bij NOS Radio Tour de France.

Uitreiking Online Radio Awards
Op woensdag 9 oktober om 16:00 uur worden tijdens Dutch Media Week de winnaars van de Online Radio Awards 2019 bekend gemaakt in het Instituut voor Beeld en Geluid in Hilversum. Voorafgaand aan de Awardshow wordt het Online Radio Day-congres over online radio en podcasting georganiseerd met Fabienne de Vries als host en met sprekers vanuit De Telegraaf, Dag en Nacht Media, NPO en JUKE (Talpa). De presentatie van de Online Radio Awards is in handen van Jeroen Nieuwenhuize.