Geplaatst door SKECHERS

SKECHERS opent flagshipstore in Rotterdam

Rotterdam, 30 september 2022SKECHERS, het op twee na grootse merk voor sportschoenen ter wereld, verbetert haar zichtbaarheid in Nederland met de opening van een flagshipstore in de belangrijkste winkel- en voetgangersstraat van Rotterdam: de Lijnbaan. De nieuwe winkel, met een oppervlakte van 540 vierkante meter, toont het uitgebreide aanbod en de comfort collecties van SKECHERS en wil het gevarieerde winkelpubliek in een van de drukstbezochte winkelstraten van het land bereiken.

“We hebben in de loop der jaren een constante groei doorgemaakt. Door de recente lancering van onze webshop skechers.nl en de sterke verkoopcijfers daarvan heeft SKECHERS zich als merk in Nederland bewezen”, aldus Maurice Van Berkel, countrymanager van Skechers USA Benelux B.V. “Met de opening van deze flagshipstore in het hart van het belangrijkste winkelgebied van Rotterdam én onze nieuwe e-commerce site, kunnen we voorzien in de behoeften van inwoners en toeristen die op zoek zijn naar onze comfortabele en stijlvolle schoenen.”

“We willen in 2026 een jaaromzet van 10 miljard dollar genereren. Om ons doel te bereiken, blijven we investeren in belangrijke markten, waaronder de uitbreiding van ons Europese distributiecentrum en de opening van belangrijke winkels, zoals de nieuwe locatie in Rotterdam”, aldus David Weinberg, Chief Operating Officer van SKECHERS. “De nieuwe winkel aan de Lijnbaan zal dienen als een showcase voor ons assortiment. Denk aan de nieuwe SKECHERS Hands Free Slip-ins™, onze fashion schoenen voor mannen en vrouwen, performance schoenen voor hardlopen en golf, maar ook schoenen voor tijdens het werk. Uiteraard hebben we ook aanbod voor kinderen en daarbij een groeiende kledingcollectie. Wij geloven in SKECHERS en de Rotterdamse winkel zal het middelpunt zijn van ons bedrijf in Nederland.”

De flagshipstore aan de Lijnbaan 77 laat het nieuwste assortiment schoenen, bijpassende kleding en accessoires van SKECHERS zien. Het is een van de belangrijkste winkels van het merk met een opnieuw vormgegeven mid-century uitstraling en ultramoderne technologie, waaronder de op maat ontworpen mediawanden, LED-schermen en kleurrijke lichtbakken die de nieuwste collecties presenteren.

Van mode- tot lifestyleproducten en sportschoenen; het aanbod van SKECHERS is uitgebreid met de kenmerkende innovaties op het gebied van comfort, zoals de gepatenteerde SKECHERS Hands Free Slip-ins Technology™, Massage Fit® Technologie, SKECHERS Arch Fit® Technologie, SKECHERS Max Cushioning® Technologie, SKECHERS Hyper Burst® Technologie, SKECHERS Air-Cooled Memory Foam®, SKECHERS Relaxed Fit® Technologie en SKECHERS Stretch Fit® Technologie.

De flagshipstore is het eerste SKECHERS-filiaal in Rotterdam en voegt zich bij 13 andere Nederlandse SKECHERS-winkels. Consumenten kunnen de collecties van het merk ook vinden in meer dan 525 SKECHERS-winkels in de Verenigde Staten, meer dan 3.800 internationale winkels, online op skechers.nl en bij toonaangevende retailers wereldwijd.