Geplaatst door SkillsTown

SkillsTown lanceert academies in Suriname en Zuid-Afrika

De Nederlandse online opleider SkillsTown gaat zich vanaf nu niet alleen richten op de Nederlandse markt, maar breidt internationaal uit naar onder andere België, Suriname en Zuid-Afrika. Dit onder leiding van Bart Hogendoorn, voormalig Managing Director bij onder andere HP en SAP.

Internationale stappen
In Nederland is SkillsTown al uitgegroeid tot dé online opleider voor professionals en dat wil SkillsTown nu ook op de internationale markt gaan bereiken. “Het is onze doelstelling om bij te dragen aan de continue ontwikkeling van mensen en organisaties en hen in staat te stellen zich aan te passen aan de veranderende wereld om hen heen. Niet alleen in Nederland, maar ook internationaal willen we die meerwaarde kunnen bieden aan professionals”, zegt Hans Schuurmans, CEO van SkillsTown. “Ik ken Bart al jaren en weet dat hij voor dezelfde waarden als SkillsTown staat. De eerste opdrachten uit België, Suriname en Zuid-Afrika zijn al binnen en de komende tijd zullen we die markt samen met Bart verder veroveren.”

Activiteiten in Zuid-Afrika
SkillsTown Zuid-Afrika gaat direct van start met ongeveer 100 van hun meest populaire trainingen, waarbij maandelijks nieuwe – en lokale – content wordt toegevoegd. Bovendien zal SkillsTown Zuid-Afrika samenwerken met door SETA geaccrediteerde organisaties om ervoor te zorgen dat de B-BBEE-scorecard wordt nageleefd, en met specifieke aanbieders van sectorale content om tegemoet te komen aan de behoeften van klanten die een leerervaringsplatform in een bepaalde sector nodig hebben. Bart Hogendoorn zal het plaatselijke team dat gevestigd is in Johannesburg aansturen.

Bart Hogendoorn, Managing Director SkillsTown International: “De populariteit van online leren neemt wereldwijd in rap tempo toe. Voor mij was het daarom al snel duidelijk dat we met de online leeroplossingen van SkillsTown een geweldige mogelijkheid hebben om ook internationaal een belangrijke speler te worden. Zelf heb ik vele jaren in Zuid-Afrika gewoond. Zuid-Afrika is niet alleen de poort naar Afrika, maar ook kunnen de oplossingen van SkillsTown een belangrijke rol spelen in de ontwikkeling van het land en haar inwoners. Een goede opleiding geeft mensen namelijk toekomstperspectief en hoop. Een goede opleiding geeft mensen namelijk toekomstperspectief en creëert meer gelijke kansen voor iedereen.”

Kevin Hardy zal ter plaatse de rol van Managing Director SkillsTown Zuid-Afrika op zich nemen. “Wij bieden onze klanten een volledig op maat gemaakte digitale leerervaring”, legt Kevin Hardy, Managing director SkillsTown Zuid-Afrika uit. “Het heeft niet alleen de look en feel van de organisatie, maar bedrijven kunnen ook snel en eenvoudig hun eigen content creëren die specifiek is voor hun zakelijke behoeften”.

Over Bart Hogendoorn
Bart Hogendoorn is gedurende zijn loopbaal vooral actief in de ICT-sector. Hogendoorn begon zijn carrière in 1988 bij hardwareleverancier NCR. In 1995 besloot Hogendoorn naar Zuid-Afrika te vertrekken waar hij een korte overstap maakte naar de bancaire sector als General Manager binnen de ABSA Group. Vervolgens werkte hij als directeur Financial Services in Zuid-Afrika bij de Duitse ERP-leverancier SAP. Binnen SAP doorliep Bart een succesvolle carrière. Hij werkte achtereenvolgens als vice-president bank- en verzekeringssector, Managing Director SAP Nederland, om vervolgens senior vice-presicent Europa te worden. Daarna is Bart gestart als Managing Director bij HP Nederland en in 2016 maakte hij de overstap naar Famed als CEO. Sinds 1 oktober dit jaar is Bart Managing Director SkillsTown International en zal hij de internationale tak van online opleider SkillsTown leiden.

Over SkillsTown
SkillsTown is dé online opleider voor professionals. Via on demand learning stelt SkillsTown bedrijven, organisaties en hun medewerkers in staat om mee te bewegen met de continu veranderende wereld om hen heen. In de vorm van honderden online trainingen die in verschillende leervormen worden aangeboden, speelt SkillsTown in op nieuwe én eigen manieren van leren in elke levensfase van organisatie en medewerker. Om zo kennis en skills te vergroten, verandervermogen te stimuleren en bij te dragen aan aantrekkelijk werkgeverschap.

Meer informatie over de activiteiten van SkillsTown in Zuid-Afrika vind je op de lokale website: www.skillstown.co.za