Geplaatst door Slimstock

Slimstock blikt terug op twee fantastische klantendagen

Op 15 en 16 maart vonden de Nederlandse Slimstock Klantendagen plaats. In totaal waren 250 mensen van voorraadhoudende bedrijven aanwezig op het zonovergoten Groot Kievitsdal in Baarn. Door het evenement over twee dagen te verdelen was er veel ruimte voor interactie. CEO Eric van Dijk benadrukte het belang van trainingen en opleidingen en deed namens de Slimstock Academy een interessante toezegging.

Ervaringen van klanten vormden de hoofdmoot van het programma. Sprekers van Nooteboom, Mediq, Pon Logistics, Dorc en Beate Uhse (Pabo) vertelden open en eerlijk wat zij in hun bedrijf hebben bereikt, maar ook waar zij nog mee worstelen. De rode draad was Supply Chain Collaboration oftewel samenwerking in de keten. Logistiek manager Erik Groten Steenwelle van trailerbouwer Nooteboom: “We communiceren inkooporders momenteel via een supply chain-platform naar onze toeleveranciers. Binnen nu en vijf jaar verwacht ik dat we ook informatie over voorraden en forecasts automatisch zullen delen en dan met alle ketenpartners. Daar worden we allemaal beter van.”

Trainingen Slimstock Academy vrij toegankelijk

Cruciaal bij ketensamenwerking is dat ketenpartners elkaar goed begrijpen, benadrukte Van Dijk tijdens zijn openingspresentatie. “Bedrijven die outperformen hebben niet alleen de juiste technologie in huis, maar ook de mensen in dienst die de processen snappen. Scholing is belangrijk, maar dat mensen zich continu blijven ontwikkelen is net zo belangrijk. Ik zie dat hier veel winst valt te halen.”

De CEO van Slimstock deed een interessante toezegging: vanaf nu zijn voor alle klanten met een premium onderhoudscontract de reguliere trainingen en opleidingen van de Slimstock Academy vrij beschikbaar!

“Ik merk dat het bij mensen soms een drempel is bij hun baas toestemming te vragen om een training te mogen volgen. Die drempel wil ik wegnemen. Er is veel behoefte aan trainingen op het gebied van forecasting, assortimentsbeheer, Product Lifecycle Management en S&OP. Wij willen dit graag faciliteren. De enige investering die wij van klanten vragen is de tijd die ze erin moeten steken.”

Voor een uitgebreid verslag van de Slimstock Klantendagen plus alle foto’s, bekijk het verslag op de website van Slimstock.

Over Slimstock

Slimstock is Europees marktleider in voorraadoptimalisatie met ruim 700 klanten en zo’n 20 vestigingen wereldwijd. In ruim twintig jaar tijd is Slimstock uitgegroeid tot een belangrijke speler in de lokale en wereldmarkt, met klanten in elke sector waar voorraadoptimalisatie een grote rol speelt. Naast de software-oplossing Slim4 voor forecasting, demand planning en voorraadoptimalisatie biedt Slimstock projectmatige ondersteuning en services. Vanuit de Slimstock Academy worden masterclasses, trainingen en opleidingen verzorgd.