Geplaatst door Snap

Snap Inc. kondigt nieuwe camera- en augmented reality-ervaringen aan

Snap Inc. (NYSE: SNAP) kondigt vandaag nieuwe camera- en augmented reality-ervaringen aan voor ontwikkelaars, creatieve bureaus en Snapchatters.

170 miljoen Snapchatters zijn gemiddeld bijna 30 keer per dag bezig met AR. Lenses, het AR-product van Snap, worden ontwikkeld door Snap’s eigen ontwerpteam en de wereldwijde creatieve community. Succesvolle Lenses die door externe ontwerpers vanuit de community worden ontwikkeld, krijgen soms miljarden views op Snapchat.

Lens Studio en SnapML
Lens Studio is een gratis desktoptoepassing waarmee ontwikkelaars en vormgevers AR-Lenses kunnen maken en op Snapchat kunnen verspreiden. Snap kondigt nieuwe geavanceerde functies voor Lens Studio aan, waarmee ontwikkelaars de grenzen van AR-creatie kunnen verleggen.

Lens Studio beschikt nu over SnapML waarmee elke ontwikkelaar zijn eigen machine learning-modellen kan gebruiken om Lenses kracht bij te zetten. Hierbij wordt gebruikgemaakt van zelf getrainde neural networks. Snap werkt samen met Wannaby, Prisma, CV2020 en verschillende Official Lens Creators aan de eerste SnapML-creaties.

Daarnaast biedt Lens Studio nu Face Landmarks en Face Expressions voor verbeterde gezichtstracering, nieuwe templates voor Hand Gestures en een vernieuwde gebruikersinterface om de navigatie binnen de tool te vereenvoudigen. Lens Studio introduceert ook een template voor het traceren van voeten, mogelijk gemaakt door een ML-model van Wannaby, waarmee ontwikkelaars eenvoudig Lenses kunnen maken die reageren op voetbewegingen.

Local Lenses
Snap heeft ook een preview gegeven van Local Lenses, waarmee het mogelijk is om je buurt om te toveren met behulp van AR. Binnenkort kunnen Snapchatters en hun vrienden samen gebouwen in de buurt met kleurrijke verf decoreren en zo een nieuwe AR-dimensie creëren.

Scan
Als Snapchatters hun vinger op het camerascherm ingedrukt houden, worden relevante, nuttige Lenses beschikbaar op basis van wat zij voor zich zien.

Nieuwe partners voor Scan:
• Met PlantSnap kunnen Snapchatters 90 procent van alle bekende planten en bomen identificeren.
• In samenwerking met Dog Scanner kun je de Snapchat-camera gebruiken om bijna 400 hondenrassen te herkennen.
• Een integratie met Yuka later dit jaar is de basis voor Nutrition Scanner, die een beoordeling van de kwaliteit van ingrediënten in veel verpakt voedsel geeft door het etiket van een item te scannen.
• Scan levert ook voor merken boeiende ervaringen. Binnenkort kunnen Snapchatters het iconische Louis Vuitton-monogram scannen om te ervaren wat de inspiratie achter hun nieuwste collectie is.

Daarnaast introduceert Snap, Voice Scan waarmee Snapchatters een voorstel voor een Lens krijgen op basis van spraakbesturing. Dankzij een samenwerking met SoundHound kun je het camerascherm ingedrukt houden om Snapchat te vertellen wat voor soort Lens moet worden weergegeven.

———
Over Snap Inc.
Snap Inc. is een camerabedrijf. Wij geloven dat het opnieuw uitvinden van de camera onze grootste kans is om de manier waarop mensen leven en communiceren te verbeteren. We dragen bij aan menselijke vooruitgang door mensen in staat te stellen zichzelf te uiten, in het moment te leven, de wereld te leren kennen en samen plezier te hebben. Ga voor meer informatie naar snap.com.