Industry Wire

Geplaatst door Snap

Snap laat zien wat er allemaal mogelijk is in AR op het jaarlijkse Lensfestival

Amsterdam, 7 december 2021 – Snap heeft op zijn laatste Lens Fest-evenement zijn focus voor Augmented Reality en de kracht van zijn AR-ecosysteem laten zien door nieuwe engagement cijfers te onthullen, evenals een groot aantal nieuwe functies voor Lenses, monetization tools voor AR-makers en zelfs nieuwe functies voor Spectacles.

Lens Fest, dat tot 9 december virtueel plaatsvindt, is Snaps jaarlijkse, wereldwijde evenement dat de innovatie en creativiteit van de Snap AR-community belicht. Het begon vier jaar geleden met een paar dozijn Lens Creators die in LA samen de Lenzen vierden en bouwden. Nu zijn er duizenden bezoekers uit de hele wereld virtueel aanwezig.

Vandaag de dag zijn er 306 miljoen Snapchatters over de hele wereld, die de camera van Snap gebruiken om gemiddeld 5 miljard Snaps per dag te maken. Meer dan 200 miljoen van deze Snapchatters maken dagelijks gemiddeld gebruik van Lenzen op Snapchat en spelen dagelijks gemiddeld meer dan 6 miljard keer met Lenzen.

Bovendien hebben meer dan 250.000 Lens-makers uit meer dan 200 landen en gebieden meer dan 2,5 miljoen AR-Lenses gemaakt – die Lenses zijn meer dan 3,5 biljoen keer bekeken. Meer dan 80% van de Lens-makers is buiten de Verenigde Staten gevestigd, wat de wereldwijde gemeenschap van AR-makers weerspiegelt.

Snap mede-oprichter en CTO Bobby Murphy, zei tijdens het evenement: “Augmented reality geeft ons een beeld van de fysieke wereld en brengt alles wat beschikbaar is in de digitale wereld. Snapchat is opgericht op het idee dat de camera niet alleen kan worden gebruikt om momenten vast te leggen, maar ook om in real time te communiceren. Lenzen maken dit nog zinvoller door nieuwe verbeelding in je perspectief te brengen. Het is zo spannend om te zien hoe de gemeenschap geavanceerde AR-technologieën aanboort en deze op innovatieve en creatieve manieren tot leven brengt. In het afgelopen jaar heeft ons team een reeks geavanceerde nieuwe functies geïntroduceerd, zoals kleding- en huid segmentatie, 3D Body Mesh en VoiceML — allemaal om AR-makers en ontwikkelaars te helpen meer boeiende, realistische en toegankelijke ervaringen te bouwen.”

Nieuwe functies voor lenzen 
Snap heeft een reeks nieuwe functies en tools gelanceerd in de 4.10 update voor zijn AR creatie software, Lens Studio. Alle creatie van lenzen begint met Lens Studio, of het nu ontworpen is door de community of door het team van Snap. Van daaruit kunnen Lenses worden gebruikt op Snapchat, Snap Camera, Spectacles of in andere apps via Camera Kit.

In het afgelopen jaar heeft Snap een aantal van de meest innovatieve technologieën die het heeft ontwikkeld naar Lens Studio gebracht. Dankzij functies als kleding- en huid segmentatie, 3D-Body Mesh en VoiceML hebben AR-makers en -ontwikkelaars nu al gloednieuwe mogelijkheden om nog boeiendere, realistischere en meer toegankelijke ervaringen te maken.

Aangepaste landmarkers
Snap lanceerde in 2019 Landmarkers en in 2020 Local Lenses, waarmee augmented reality wordt als een digitale laag over tientallen populaire bestemmingen over de hele wereld wordt gelegd. En binnenkort kunnen makers aangepaste Landmarkers maken, waarmee ze lokale bezienswaardigheden omtoveren tot AR-attracties. Het enige wat nodig is, is een mobiel apparaat met een LiDAR-scanner om het gebied in kaart te brengen en een 3D-model te maken dat in Lens Studio kan worden ingevoerd. Snap is verheugd om binnenkort onze Landmarker mapping-technologie over te dragen en ontwerpers meer van de wereld, van standbeelden tot winkelpuien, in hun canvas te laten veranderen.

World Mesh
Elke maker kan diepte-informatie en wereld geometrie gebruiken om ervaringen te creëren die er meer uitzien en aanvoelen alsof ze deel uitmaken van de echte wereld, wat voorheen alleen mogelijk was met duurdere apparaten, waardoor Lenses zoals de onderstaande Lens die Snapchatters meeneemt naar de wereld van de Matrix, mogelijk worden.

Enkele van de andere nieuwe functies die zijn aangekondigd voor makers in Lens Studio 4.10, zijn:

  • Een nieuwe geluidenbibliotheek – Makers kunnen Snapchat’s gelicenseerde muziek en audioclips toevoegen aan hun eigen Lenses, waarbij ze kunnen kiezen uit miljoenen nummers.
  • Real-world natuurkunde – AR-elementen worden realistischer weergegeven en reageren realistischer op natuurkundige krachten zoals zwaartekracht en botsingen.
  • API-bibliotheek voor realtime gegevens – Slimme en nuttige Lenzen zijn eenvoudiger te maken met realtime informatie uit andere bronnen, van de Amerikaanse aandelenmarkt tot weergegevens. Snap begint met API’s van partners zoals FTX, Alpaca, Accuweather, en iTranslate.

Nieuwe mogelijkheden om geld te verdienen voor lens-makers
Snap blijft manieren zoeken om de groeiende community van makers en hun grote ideeën te ondersteunen.

  • Lens Call-To-Action is een nieuwe functie waarmee makers een link kunnen opnemen in een Lens, waardoor het gemakkelijk wordt om Snapchatters naar een bestemming te sturen, zoals een merch shop.
  • Met Gifting kunnen Lens-makers steun ontvangen van Snapchatters via Story Replies. Lens-makers verdienen een deel van de inkomsten uit giften die via Story Replies zijn ontvangen. Gifting is nu beschikbaar voor Lens-makers in het Snap Lens Network in de VS, en zal binnenkort worden uitgerold naar andere landen.
  • Ghost, het AR-innovatielab van Snap, accepteert nieuwe aanvragen op doorlopende basis. Ontwikkelaars en kleine teams die de technische en creatieve mogelijkheden van AR willen verkennen, kunnen een aanvraag indienen en per project een subsidie van maximaal 150.000 dollar ontvangen, evenals directe ondersteuning van het Snap-team.

Nieuwe mogelijkheden voor Spectacles
Meer dan vijf jaar geleden introduceerde Snap Spectacles als een leuke, handsfree camera die ontworpen is om je perspectief vast te leggen en in het moment te blijven. Sindsdien heeft Snap elke generatie iteratief en publiekelijk verbeterd en samen met de gemeenschap meer te weten gekomen over hoe het toegepast wordt. Met de nieuwe generatie Spectacles (met AR-display) stelt Snap ontwerpers in staat honderden Lenzen te maken die nieuwe perspectieven bieden op dingen die we elke dag doen:

  • Leren – Zie de gevolgen van de opwarming van de aarde uit de eerste hand met Save the Reef van Visionaries 777. Of krijg meer inzicht in historische plaatsen in New Mexico door Lauren Cason.
  • Winkelen — Pas AR-kleding met Exodus van Damara Ingles, en stel je voor dat je gaat eten in een restaurant met een menu dat tot leven komt met AR Menu van Brielle Garcia.
  • Ervaar kunst — Ga de interactie aan met driedimensionale kunst om nieuwe soundscapes te ontgrendelen in The Door van Heather Dunaway Smith. Of bezoek een kunstgalerie in AR met BlackSoul Gallery van Leighton McDonald.
  • Spelletjes spelen — Ren handsfree door een speelse hindernisbaan met Monke Racing van Lucas Rizzotto. Of zorg voor je eigen huisdier genaamd Rocket Cat van Wabisabi.

Snap heeft geluisterd naar de feedback van de Lens makers en op basis daarvan heeft Snap al geavanceerde, nieuwe mogelijkheden ontwikkeld waar makers gebruik van kunnen maken:

  • Connected lenzen – Deze ervaringen maken het mogelijk dat meerdere mensen dezelfde lens delen met anderen in dezelfde ruimte op Spectacles.
  • Location Triggers – Als je ervoor kiest om locatie in te schakelen, kunnen Lenses zich aanpassen op basis van een specifieke GPS-radius, zodat ervaringen kunnen worden aangepast op basis van locatie.
  • Endurance Mode – Deze functie zorgt ervoor dat de Lens langer meegaat door het scherm uit te schakelen tussen interacties met de Lens.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht