Industry Wire

Snelste groeiende lifestyle app: I’M IN

Amsterdam, 10 september 2014 – Nog geen half jaar na de lancering is I’M IN al de snelst groeiende gratis applicatie in de lifestyle- en entertainmentbranche. Met I’M IN kun je via een simpel spel twee toegangskaarten winnen voor evenementen en festivals. De app telt op dit moment bijna 300.000 actieve gebruikers (voornamelijk in de leeftijd 18-34 jaar) die gemiddeld 3,5 minuut in de app spenderen; hiervan keert meer dan 90% wekelijks terug.

Nummer één
Het grote succes van de I’M IN app is opvallend gezien de recente mediaberichtgeving over dalende belangstelling onder consumenten voor het downloaden van nieuwe (gratis) apps. Drie weken na de lancering in april van dit jaar stond de Nederlandse app genoteerd als de nummer één lifestyle app in de App Store (Apple) en had binnen twee maanden reeds 50.000 gebruikers. Dit is opvallend, aangezien slechts 4% van apps de 50.000 gebruikers haalt. In augustus trok de app ruim 1,6 miljoen bezoekers: in september worden er ruim 2,2 miljoen bezoekers verwacht. De prognose voor het aantal pageviews in september is 16 miljoen.

I’M IN
Met I’M IN maken gebruikers via het spel ‘Wheel of Fortune’ kans op kaarten voor bekende events en festivals in Nederland, België en Duitsland. De toegangskaarten worden beschikbaar gesteld door evenementenorganisaties in samenwerking met hun sponsoren zoals onder andere de grote bier- en drankmerken, energy drinks, et cetera.

I’M IN is een initiatief van Jelle Sjollema en Dick Leijen: ervaren krachten in de entertainment scene met een brede ervaring op het gebied van evenementen, muziek en event-ticketing. In Studentenwerk/Young Capital Fund vonden zij de ideale partner: een specialist in database marketing. Samen richtten zij in april 2014 Nopster B.V. op, het moederbedrijf van I’M IN.

I’M IN affiliates
Dick Leijen: ‘We zijn blij verrast met het grote succes en hopen op deze manier zowel de evenementenbranche als de bijbehorende doelgroep optimaal te bedienen. Met affiliates zoals Über, Partybussen en Festitent geven we een meerwaarde aan de kaarten. Bij sommige acties wint men namelijk gratis vervoer met Über of Partybussen. Voor een aantal festivals werken we samen met Festitent, waar de winnaars, naast de kaartjes, een compleet verzorgde tent krijgen aangeboden. Radio 538 speelt handig in op het feit dat gebruikers gemiddeld 3,5 minuut spenderen door een in-app festivalradio stream te leveren. Ook werken wij samen met alle grote ticketing partijen waaronder Paylogic en Ticketscript voor het leveren van de digitale toegangsbewijzen. Een stukje beleving en extra services op de app maakt dat de gebruikers graag weer terug komen om kaartjes te winnen’.

Uitbreiding aanbod
I’M IN is voor deze editie van het Amsterdam Dance Event (ADE) de officiële mobile partner en worden er via de app voor bijna alle events kaarten beschikbaar gesteld. Binnenkort wordt het aanbod verder uitgebreid met toegangskaarten voor onder andere het theater, sportevenementen en congressen/beurzen. Dan kunnen er kaarten worden gewonnen voor Rock and Run in het Vondelpark te Amsterdam en, onder andere, de DTM Races op het Circuitpark Zandvoort. Ook maakt men kans op kaarten voor de Davis Cup in de Ziggo Dome. De trial met het De La Mar Theater in Amsterdam is inmiddels van start gegaan.

Hoe werkt I’M IN?
Iedereen met een iPhone of Android telefoon kan de app gratis installeren. Alle deelnemende events en festivals zijn weergegeven in de agenda en zijn opgedeeld in drie categorieën: Random (populaire tickets), This week (events voor deze week) en All (gehele overzicht). Gebruikers kunnen kaarten winnen door het spelen van het spel ‘Wheel of Fortune’ en kunnen per bezocht event hun ‘sterrenstatus’ verhogen en daarmee hun speelkansen vergroten.

Voor aanstaande events kunnen gebruikers een countdown timer instellen. Deze timer geeft aan wanneer I’M IN de tickets van het event gaat weggeven. Via een pushbericht krijgt de gebruiker een melding dat je het spel kunt spelen om kans te maken op de toegangskaarten.

Per evenement win je altijd twee kaarten zodat men altijd iemand kan uit nodigen om mee te gaan. De winnaar ontvangt een barcode in de app hetgeen dient als toegangsbewijs voor het evenement. Op deze manier blijft het kaartje strikt persoonlijk en is het vergeten van je kaartje voorgoed verleden tijd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht