Industry Wire

Geplaatst door Snowflake

Snowflake realiseert een sterk momentum in EMEA

Snowflake realiseert een sterk momentum in EMEA
• Snowflake zag een sterk momentum in EMEA in FY23 EMEA door de lancering van platform-innovaties, een focus op applicatieontwikkeling en samenwerking, verticalisatie en de groei van sectorspecifieke klanten.
• Snowflake wil zich in EMEA voor FY24 richten op speciale functies voor ontwikkelaars, aangestuurd door Snowpark, voortzetting van nieuwe verticale innovaties en het helpen van klanten om maximale waarde te halen uit data voor ESG-rapportage.

AMSTERDAM, 25 april 2023 – Datacloudbedrijf Snowflake kondigde recent een indrukwekkende groei aan. In het boekjaar 2023 ging het bedrijf door met het verschuiven van het EMEA-salesteam naar een verticaal gericht model, het stimuleren van een bredere klantenadoptie en -consumptie in de regio, het leveren van ontwikkelingen en innovaties met betrekking tot data- en applicatiesamenwerking en het vergroten van de beschikbaarheid van zijn ontwikkelaarsaanbod met de GA van Snowpark.

“We blijven een sterke focus houden op het verschuiven en verstevigen van onze positie als volwaardig verticaal bedrijf. Dit stelt ons in staat diepere gesprekken te voeren met klanten waarbij elke functie, van sales tot marketing, de waarde van onze op maat gemaakte sectorspecifieke Data Cloud gebruikt om te kansen te benutten en aan eisen te voldoen die horen bij hun branche: van financiële dienstverlening tot retail”, aldus Alison Tierney, SVP EMEA, Snowflake. “We blijven de Snowflake Data Cloud innoveren om in de nabije toekomst meer op maat gemaakte verticale oplossingen aan te bieden om ervoor te zorgen dat we aan meer industrieën tegemoet komen.”

“Voor dit jaar ziet Snowflake EMEA een toename van zakelijke en technische gesprekken in een paar kerngebieden voor onze EMEA-klanten: Snowpark, Customer 360 en ESG”, voegt Tierney toe. “Data vormen het kloppende hart van deze gesprekken. Met Snowpark bijvoorbeeld vergroten we de mogelijkheden voor onze klanten om direct bovenop Snowflake nieuwe applicaties te ontwikkelen in de programmeertaal van hun keuze, waarbij het werk naar de data komt en niet andersom. Door data te ontsluiten die voorheen vastzaten in silo’s, helpt Customer 360 bedrijven om de end-to-end reis van hun klanten echt te begrijpen; terwijl ESG-data een cruciale bedrijfsverplichting zijn geworden om duurzaamheidsdoelstellingen te beoordelen en doelen te stellen die uiteindelijk een positieve impact hebben op de planeet.”

Belangrijkste mijlpalen in EMEA en de Benelux

• De productomzet voor de twaalf maanden eindigend op 31 januari 2023 in EMEA stegen met 72% jaar-op-jaar tot $268,2 miljoen.
• Een stijging van 766 medewerkers in EMEA naar 1.289 aan het eind van FY23. Ook wereldwijd steeg het aantal medewerkers met bijna 4.000 werknemers tot 5.880 werknemers ten opzichte van vorig financieel jaar.
• Philip Stenholm is in februari 2023 begonnen als Regional Vice President Benelux. Hij werkt sinds 2017 bij Snowflake waar hij verschillende functies bekleedde in meerdere landen, meest recentelijk in Zweden. Philip richt zich op het stimuleren van groei bij belangrijke klantaccounts in verschillende sectoren, waaronder 573 van de 2022 Forbes Global 2000 (G2K) per 31 januari 2023, die Snowflake Data Cloud gebruiken om hun bedrijven van energie te voorzien.
• Snowflake heeft zijn beschikbaarheid in EMEA uitgebreid naar Frankrijk (Parijs) op AWS, en beschikbaarheid in het Verenigd Koninkrijk (Londen) op Microsoft Azure. Met deze uitbreidingen ondersteunt Snowflake nu 37 wereldwijde regio’s op drie cloudplatforms (AWS, GCP en Azure).
Wereldwijde mijlpalen
Het momentum van Snowflake werd gedreven door de lancering van de Telecom Data Cloud, de groei van het aantal werknemers en verschillende overnames.
• Snowflake lanceerde in februari dit jaar de Telecom Data Cloud – een datacloud-oplossing specifiek voor telecom bedrijven.
• Snowflake deed een aantal acquisities waaronder: Streamlit, Applica, Myst en SnowConvert
Productinnovatie
Snowflake heeft zich gericht op het updaten en ontwikkelen van nieuwe innovaties voor zijn platform. Er werden ondere twee nieuwe workloads uitgebracht:
• Unistore biedt een moderne aanpak voor het werken met transactionele en analytische data samen in één platform. Unistore stroomlijnt en vereenvoudigt de ontwikkeling van transactionele applicaties, terwijl het klanten consistente governance, sterke prestaties en bijna onbeperkte schaal biedt.
• Cybersecurity biedt een verenigd, veilig en schaalbaar dataplatform om securityteams te helpen blinde vlekken te elimineren en te reageren op bedreigingen op in de cloud.
• Verbeteringen in de programmeerbaarheid van data: Snowpark for Python (GA), en een native integratie met Streamlit (PrPr), momenteel in ontwikkeling, maken het rijke ecosysteem van Python met open-source pakketten en bibliotheken toegankelijk voor datawetenschappers, data-engineers en applicatieontwikkelaars om de ontwikkeling te stroomlijnen en interactieve toepassingen te bouwen en te delen. 20% van de klanten heeft Snowpark nu geprobeerd.
• Snowflake’s Native Application Framework stelt ontwikkelaars in staat om applicaties te bouwen en deze te verzilveren op Snowflake Marketplace. Consumenten kunnen deze applicaties veilig installeren en rechtstreeks in hun Snowflake-instanties uitvoeren, waardoor er minder data hoeven te worden verplaatst.
• Uitgebreide toegang tot data: De nieuwe innovaties van Snowflake vergroten de toegang tot data met verbeteringen voor het werken met streaming data via Snowpipe Streaming, momenteel in openbare preview, en Dynamic Tables (PrPr), momenteel in ontwikkeling, naast het beschikbaar maken van data die zijn opgeslagen in open formaten en on-premises in de Data Cloud met Iceberg Tables, momenteel in private preview, en External Tables for On-Premises Storage, momenteel in private preview.
• Snowflake heeft de wereldwijde ondersteuning op zijn platform verbeterd met een nieuw geometrie datatype (PuPr), dat ondernemingen een vlak coördinatensysteem biedt.
• Snowflake heeft de replicatiemogelijkheden op het platform uitgebreid met accountreplicatie (PuPr), die allerlei soorten metadata over accountgebruikers en andere accountobjecten omvat en automatische fail-over mogelijk maakt voor naadloos disaster recovery.
• Aan de bestuurskant zijn de tagging- en maskeerfuncties van het platform uitgebreid met tag-gebaseerde maskering. Als onderdeel hiervan kan Snowflake automatisch data geheel of gedeeltelijk afschermen, afhankelijk van de bijbehorende tags en de gebruiker die de data opvraagt. Het bedrijf kondigde ook lineage tracking op kolomniveau (PuPr) aan en een nieuwe gebruikerservaring waarbij zakelijke gebruikers gemakkelijk hun beleid voor databeheer kunnen zien.
• Snowflake heeft zijn ondersteuning en interoperabiliteit met Google Analytics en ServiceNow connectors, die zich momenteel in Public Preview bevinden, vergroot.
• Snowflake lanceerde een nieuw Snowflake Partner Network (SPN) Competency programma, waardoor partners hun Snowflake verticale expertise verder kunnen valideren en differentiëren naar klanten, de Snowflake field teams en het algemene Data Cloud ecosysteem.
Klantengroei
Snowflake in EMEA heeft het aantal industriespecifieke klanten en digital native bedrijven die hun data mobiliseren in Snowflake’s Data Cloud verdubbeld:
• Het aantal EMEA-klanten groeide tot 1.678, een groei van 34% op jaarbasis, met wereldwijd 7.828 klanten (31% groei op jaarbasis).
• 100% van de Snowflake-klanten die werden onderzocht in de Dresner Advisory Survey 2023, zeiden voor het 6e jaar op rij dat zij Snowflake zouden aanbevelen aan andere organisaties.
• Snowflake verdubbelde verder haar nummer één waarde ‘zet klanten op de eerste plaats’ door het bereiken van een Net Promoter Score van 72, vanaf juni 2022, waarbij de meeste klanten Snowflake zouden aanbevelen aan een collega of een vriend. De score is meer dan drie keer het branchegemiddelde van 19, gebaseerd op het Qualtrics 2021 NPS Industry Benchmarking Report.
• Snowflake organiseert zijn tweede jaarlijkse EMEA Data Drivers Awards. Deze awards vertegenwoordigen de beste personen en organisaties die Snowflake’s Data Cloud gebruiken om te innoveren, te groeien en de datastrategieën van hun klanten te transformeren.
Snowflake Marketplace
Snowflake-klanten kunnen Snowflake Marketplace gebruiken om live, gebruiksklare data, dataservices en applicaties te ontdekken en te gebruiken, en om hun eigen producten op de Snowflake Data Cloud te verkopen:
• De Snowflake Marketplace listings zijn gegroeid tot meer dan 1800 data listings van meer dan 390 providers.
• Dankzij de nieuwe uitgelogde Marketplace-functie kunnen klanten en prospects gemakkelijk alle producten verkennen die beschikbaar zijn op de Snowflake Marketplace, zonder in te loggen.
• De Snowflake Marketplace voedt het rijke ecosysteem voor applicatieontwikkeling en het Powered By Snowflake programma. Op 31 januari 2023 zijn er meer dan 600 ‘Powered By Snowflake’ partners, waaronder Keboola, Simcorp en Piano.

###

Forward-Looking Statements
This press release contains express and implied forwarding-looking statements, including statements regarding Snowflake products, services, and technology offerings that are under development. These forward-looking statements are subject to a number of risks, uncertainties and assumptions, including those described under the heading “Risk Factors” and elsewhere in the Annual Reports on Form 10-K and the Quarterly Reports on Form 10-Q that Snowflake files with the Securities and Exchange Commission. In light of these risks, uncertainties, and assumptions, actual results could differ materially and adversely from those anticipated or implied in the forward-looking statements. As a result, you should not rely on any forwarding-looking statements as predictions of future events.

Any future product or roadmap information (collectively, the “Roadmap”) is intended to outline general product direction; is not a commitment, promise, or legal obligation for Snowflake to deliver any future products, features, or functionality; and is not intended to be, and shall not be deemed to be, incorporated into any contract. The actual timing of any product, feature, or functionality that is ultimately made available may be different from what is presented in the Roadmap. The Roadmap information should not be used when making a purchasing decision. In case of conflict between the information contained in the Materials and official Snowflake documentation, official Snowflake documentation should take precedence over these Materials. Further, note that Snowflake has made no determination as to whether separate fees will be charged for any future products, features, and/or functionality which may ultimately be made available. Snowflake may, in its own discretion, choose to charge separate fees for the delivery of any future products, features, and/or functionality which are ultimately made available.

About Snowflake
Snowflake enables every organization to mobilize their data with Snowflake’s Data Cloud. Customers use the Data Cloud to unite siloed data, discover and securely share data, and execute diverse analytic workloads. Wherever data or users live, Snowflake delivers a single data experience that spans multiple clouds and geographies. Thousands of customers across many industries, including 573 of the 2022 Forbes Global 2000 (G2K) as of January 31, 2023, use Snowflake Data Cloud to power their businesses. Learn more at snowflake.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht