Geplaatst door Soda

Soda wint gouden e-commerce DIA Award met Recharge.com

Amsterdam – 3 juni 2022 – In samenwerking met Recharge.com, een wereldwijde leider in online prepaid betalingen heeft digital product design agency Soda een gouden Dutch Interactive Award (DIA) gewonnen. In de categorie e-Commerce wist de case over het in Amsterdam gevestigde top-up platform de vakjury te overtuigen.

Tegen de trend in: pay now buy later
Bij Recharge.com kunnen klanten terecht voor allerlei prepaid tegoeden: digitale cadeaubonnen, vouchers, opwaarderen van mobiele telefoons, prepaid in-app aankopen, prepaid streaming abonnementen en prepaid creditcards. De combinatie van snelheid, gebruiksgemak, divers productaanbod en vele betalingsmogelijkheden maakt Recharge.com hèt wereldwijde platform voor digitaal krediet.

Geheel tegen de wereldwijde trend in maakt het bedrijf een sterke groei door met het ‘Pay now, buy later’ concept. “Vooral in opkomende markten zoals Zuid Amerika of het Midden Oosten maken consumenten vaker gebruik van prepaid services in plaats van betaling via creditcards of incasso. Ook in de meer welvarende landen waar jongeren liever niet vastzitten aan abonnementen is deze trend waar te nemen: jonge mensen willen niet gebonden zijn aan allerlei aanbieders – ze geven de voorkeur aan pay-as-you-go betaalmethoden voor het gebruik van online diensten, omdat ze zo flexibel zijn”, aldus Jeroen Siegerink, Director Category & Buying bij Recharge.com.

Nederlandse e-commerce spelers doen mee op wereldniveau
Om Recharge.com’s digitale groeiambities te realiseren ontwierp Soda een schaalbaar en toekomstbestendig platform dat op wereldwijde schaal kon worden uitgerold. Lead Designer Jeroen van de Ruit vertelt: ”De voornaamste uitdaging was het ontwerpen van een conversiegedreven interface die aansluit bij meerdere doelgroepen. We richtten ons niet op één markt of één continent, maar ontwikkelden een user experience die overal goed werkt, ook in Arabische markten.”

Siegerink vult aan: “Recharge.com groeit heel snel: waar een rebranding traject normaal 6 maanden duurt hebben we in samenwerking met onder andere Soda in 3 maanden een platform gelanceerd zonder in te boeten op kwaliteit. Dit laat zien dat we in de basis iets heel goeds hebben neergezet. We hebben de vakjury laten zien dat een Nederlands bedrijf de e-commerce wereld kan veroveren en jaar op jaar groeit. Dat is heel cool.”

Eén platform voor alle gebruikers wereldwijd
Jeroen van de Ruit vertelt over het succes van het platform: “Onze strategie was om maximaal in te zetten op schaalbaarheid, zodat we èlk product en èlke betaalmethode bruikbaar kunnen maken op ieder device. Ongeacht waar of waarom iemand Recharge.com gebruikt, de gebruiker moet direct intuïtief met de interface van dit platform om kunnen gaan.”

“We zijn heel trots op deze langdurige samenwerking en zijn blij dat we van dichtbij de razendsnelle groei en ontwikkelingen van Recharge.com hebben mogen meemaken. Samen hebben we deze markt grondig op z’n kop gezet.”

Dutch Interactive Awards vakjury quote
De jury was vond dit veelbelovend platform: opschaalbaar, internationaal, snel groeiend, slim aangepakt. Een voorbeeld voor online ondernemen door een Nederlands bedrijf. Alles bij elkaar een imposante case met een wereldwijde aanpak om internationaal positie te pakken. Kortom: dit heeft een enorme wereldwijde potentie en is klaar voor het Web 3.0.
Klantwaardering boven alles
Siegerink: “Het winnen van deze Dutch Interactive Award maakt ons enorm trots. Wij willen consumenten controle geven over hun uitgaven, over hun veiligheid wanneer zij online kopen, maar ook over al hun identiteit wanneer zij online aankopen doen. Onze bedrijfsresultaten laten zien dat klanten blij met ons zijn. Daar bovenop is het heel leuk om erkenning te krijgen van professionals uit het vak.”

Over de Dutch Interactive Awards
De DIA’s zijn de prijzen voor het beste digitale werk van Nederlandse makers, uitgereikt door Emerce. Binnen 16 categorieën is er een gouden en zilveren award voor de meest vooraanstaande bureauprojecten en hun opdrachtgevers.