Geplaatst door realXS

Solarif kiest voor realXS verzekeringssoftware

Het Arnhemse verzekeringskantoor Solarif ging bij zijn keuze voor verzekeringssoftware niet over één nacht ijs. Na een zoektocht van ruim een jaar koos het bedrijf voor software van realXS (‘real access’).

Co-assurantie “Wij zochten een pakket dat op basis van co-assurantie onze zaken verwerkt in de cloud en waarin je met meerdere talen, fiscale systemen, valuta en volmachtprovisies, courtages en provisies subagenturen aan de slag kunt. Het pakket moest ook geschikt zijn voor zowel intermediaire diensten als voor aspiraties om in volmacht te werken met verzekeraars als Lloyd’s of Europe”, licht Solarifoprichter en directeur Harry Wolkenfelt toe. “realXS Software voldoet aan al deze eisen.”

Geïntegreerde financiële administratie realXS software bleek geschikt voor de verwerking van alle denkbare verzekeringspakketten. Alle financiële verrichtingen zijn bij realXS volledig geïntegreerd in de polisadministratie via het grootboek met separate sub-administraties voor klanten, sub-agenten, verzekeraars en experts waardoor de bedrijfsvoering veel efficiënter wordt. Het pakket kan bovendien een veelheid van naast elkaar werkende systemen binnen een bedrijf vervangen en aansluiten.

Baas in eigen buik Doorslaggevend voor Wolkenfelt was de gebruiksvriendelijke backoffice: “In de backoffice kunnen we alles zelf inrichten en aansturen. Hoeven we niet steeds dure consultants in te huren. Ook als we gaan groeien met andere verzekeringspakketten, kunnen wij vooruit.”

Internationale ambities In februari j.l. hakte Wolkenfelt de knoop door, in mei werd de polis- en schadeadministratie overgezet van Microsoft Dynamics naar realXS. “Dankzij de verzekeringskennis en -kunde van de mensen van realXS is dat uitstekend verlopen. Nu gaan we de realXS frontoffice implementeren en kijken hoe we het pakket nog efficiënter voor ons kunnen laten werken. Wij willen het systeem straks uitrollen voor onze internationale ambities.”

Over Solarif Solarif is voor zover bekend de enige intermediair ter wereld die uitsluitend pakketpolissen voor zonnepaneelparken aanbiedt. Het bedrijf is opgericht in 2009 en heeft nevenvestigingen in Australië en op de Filipijnen. Het bedrijf verwacht flink te groeien, allereerst binnen Europa. Solarif Insurances is nu volledig geëquipeerd om voor verzekeraars als Lloyd’s of Europe in volmacht te opereren.

Over realXS realXS software is ontwikkeld voor het verwerken van ieder denkbaar verzekeringspakket; indien gewenst op basis van co-assurantie. Het pakket geeft alle partijen – verzekeraars, agenten en intermediairs – de mogelijkheid om doelmatig samen te werken. Speerpunten van realXS, dat gedurende tientallen jaren is doorontwikkeld, zijn doelmatigheid, transparantie en verantwoordelijkheid. Het gelijknamige bedrijf is gevestigd te Huizen.