Geplaatst door The Best Social Awards

Sosha Duysker presenteert The Best Social Awards, te zien op Youtube en TV 538

Amsterdam, 19 mei 2022 –  De lijnen zijn gesloten en de stemmen zijn geteld. Welke internetsterren, merken en influencers slepen dit jaar een The Best Social Award in de wacht? Maar liefst 176.000 keer is er gestemd op de genomineerden in de audiencecategorieën. Woensdag 25 mei is het zover, dan worden The Best Social Awards 2022 uitgereikt. De awardshow wordt gepresenteerd door Sosha Duysker en uitgezonden via een livestream, rechtstreeks vanuit REM-eiland Amsterdam. De livestream is te bekijken via het YouTubekanaal van The Best Social en TV 538 (via Ziggo en KPN op kanaal 538).

Volgende week woensdag, 25 mei 2022: de uitreiking van The Best Social Awards 2022 in business én audiencecategorieën.

De show wordt om 14.00 uur afgetrapt met de uitreiking van de businesscategorieën, met onder andere HEMA, bol.com, GoSpooky, Tonny Media en De Speld als genomineerden. Daarna volgt om 17:30 uur de uitreiking van de audiencecategorieën, waar onder anderen Nikkie de Jager (NikkieTutorials), Rijk HofmanAppie Aurag, Jutta Leerdam, Pieter Omtzigt en Quinty Misiedjan zijn genomineerd.

Live vanuit REM-eiland Amsterdam worden de winnaars bekendgemaakt onder leiding van presentatrice Sosha Duysker. Ze wordt ondersteund door meme-koning Jules de Keiser, die als social media host de kijkers meeneemt door de social media trends van het afgelopen jaar.

De genomineerden van de businesscategorieën zijn volledig bepaald door een vakkundige jury. Dit geldt ook voor de winnaars.

Audience
Grote kanshebbers dit jaar in de audiencecategorieën zijn onder anderen Rijk Hofman, de YouTube-serie BOOS en Nikkie de Jager. Al deze online creators zijn genomineerd in meerdere categorieën. Zo is Rijk Hofman genomineerd in de categorie Beste Personality en is zijn podcast Broers (samen met Sam Hofman) genomineerd voor Beste Podcast. Ook Nikkie de Jager (NikkieTutorials) is genomineerd voor Beste Personality. Daarnaast maakt ze kans op de titel Beste YouTuber/YouTube-serie.

Andere categorieën zijn onder andere: Beste Sporter, Beste Spontane Viral, Beste Politicus en Beste Positive impact.

Een overzicht met alle genomineerden per categorie en meer info staat hier.

De winnaars van de audiencecategorieën van The Best Social Awards worden voor vijftig procent bepaald door de stemmers en voor vijftig procent door een deskundige adviesraad. Bijna 25.000 mensen brachten dit jaar hun stem uit, wat resulteerde in een totaal aantal van zo’n 176.000 stemmen.

Livestream: bekijk de uitreikingen op YouTube, TV 538 of Twitch-kanalen
Om het voor iedere social media-liefhebber toegankelijk te maken de show bij te wonen, wordt de uitreiking uitgezonden via een livestream, rechtstreeks vanuit REM-Eiland Amsterdam. De uitreiking van de businessawards is woensdag 25 mei vanaf 14.00 uur te volgen via een livestream op het YouTube-kanaal van The Best Social Media, waar social liefhebbers alvast een alert voor kunnen instellen. Ook de uitreiking van de audience-awards is te volgen via een livestream op YouTube. Daarnaast wordt de uitreiking van de publieksprijzen ook uitgezonden via TV 538 (kanaal 538 via Ziggo en KPN) en op de Twitch-kanalen van SerpentGameplay (Rick Broers), Saar, Daniel Lippens en Yarasky (Jan Caspers).

Afterparty
Na de uitreiking van The Best Social Awards volgt een exclusieve afterparty bij REM-eiland Amsterdam. De avond wordt geopend met een paarse loper, waar genomineerden als Aaf Brandt Corstius,Hanna van Vliet ( ANNE+), Bas Tietema en Kaj Gorgels en Monica Geuze hun opwachting maken samen met vele andere content creators als Tim Hofman, Bram KrikkeLize Korpershoek, Oscar Aerts (GTST/ Vakkenvullers) en Famke Louise. Samen met alle genomineerden, juryleden, partners, creators en social media experts en winnaars van The Best Social Awards 2022 wordt er geproost op het beste van social media.

Over The Best Social Awards
The Best Social Awards worden jaarlijks uitgereikt aan mensen en bedrijven die op een of andere manier uitblinken op sociale media. Ook bij deze 9e editie reikt het bedrijf The Best Social weer prijzen uit in de business- en audiencecategorieën om het mooiste en beste van social media te vieren. Voor de audiencecategorieën worden mooie berichten, creatieve contentmakers en overige internethelden geëerd, van YouTubers tot TikTok’ers. In de businesscategorieën worden merken en bedrijven die mooie social content maken in het zonnetje gezet. Zo vielen vorig jaar onder anderen Tim Hofman, Diederik Gommers, rapper Snelle in de publieksprijzen en ontvingen onder andere De Speld, HEMA en NOS de Business-awards.