Industry Wire

Geplaatst door Icecat N.V.

Speelgoedbranche werkt samen voor betere productinformatie

Juiste productinformatie is essentieel voor klanten. Om deze reden hebben bol.com en de Belgische speelgoed retailer “FUN” afgelopen jaar samen met content syndicator Icecat een standaard ontwikkeld voor speelgoedmerken. Deze standaard is inmiddels door meerdere branchepartners geadopteerd en in samenwerking met Icecat wordt deze verder geoptimaliseerd.

Om de speelgoedmerken meer te vertellen over deze standaard in de speelgoedbranche en te informeren over het belang van betere productinformatie nodigen bol.com, FUN, Wehkamp, Carrefour, Toychamp, BrandUnit, Oku Business Partners, Van der Meulen, Beeusaert Braet en Icecat de speelgoedmerken uit op 7 september 2017 voor een informatiebijeenkomst.

Goede productinformatie helpt consumenten bij het nemen van een aankoopbeslissing en vormt de basis voor zoekresultaten en online navigatiemogelijkheden. Een duidelijke en juiste weergave van product in beeld, video, tekst en data vormt het fundament voor een optimale online winkelbeleving tijdens het aankoopproces. Geen of slechte productinformatie leidt tot gemiste online kansen.

Steeds meer partijen in de speelgoedbranche zien de nut en noodzaak van het aanbieden van gestandaardiseerde productinformatie en zijn hiermee gestart. “Het is belangrijk dat productinformatie correct en up-to-date is. Door de integratie met het Icecat platform kan je zowel als merk en gebruiker direct beschikken over kwalitatieve productinformatie. Dit scheelt veel tijd en geld voor beide partijen aldus René Rozendal, Business Development Manager van Icecat

Marco de Vries, Senior Manager Content Solutions bij bol.com zegt hierover “Het gestandaardiseerd aanleveren van speelgoed productinformatie via Icecat levert veel efficiëntie op. Het aanpassen van productinformatie kost voor zowel leverancier als retailer veel tijd. Door het aanbieden van gestandaardiseerde productinformatie via het Icecat platform kunnen wij sneller producten optimaal online tonen, maar ook wijzigingen en updates kunnen wij eenvoudig corrigeren. Ik zie ernaar uit om onze speelgoedleveranciers op 7 september meer te vertellen over het nut en belang hiervan, zodat we samen voor consumenten een betere speelgoedwinkel kunnen ontwikkelen.”

Berend Sikkenga, Director E-commerce & Grocery bij LEGO zegt hierover “Shoppers waarderen content en beleving. En belonen dat met hogere conversie. Schaalbare en flexibele oplossingen als Icecat zorgen dat we eenvoudig het grote aanbod van LEGO-content kunnen bieden via de webshops van onze retailpartners.”

Wij verwachten naar aanloop van het evenement dat meer branchepartners zich zullen committeren aan de ontwikkelde standaard aldus Rozendal.

Over Icecat N.V.
Icecat is een beursgenoteerd Nederlands bedrijf, opgericht in 1999 en gespecialiseerd in data-modellering, – normalisering, – standaardisatie en – structurering, content creatie, management en distributie. Wij distribueren product-content, in meer dan 50 talen, naar meer dan 7.000 retailers, waaronder bijvoorbeeld Amazon, Ebay, Walmart, Carrefour, Auchan, bol.com, Wehkamp.nl, etc en servicen bijna 28.000 merken. Daarnaast biedt Icecat ondersteuning met gebruiksvriendelijke product-informatie-management (PIM) oplossingen en directe integraties met de meest gebruikte e-commerce platformen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht