Geplaatst door NetApp

Spot by NetApp lanceert Cloud Desktop-as-a-Service voor Service Providers, ondernemingen en hybride werkomgevingen

Spot PC biedt MSP’s en ondernemingen een complete managed cloud desktopoplossing die voldoet aan alle eisen op het gebied van beveiliging, betrouwbaarheid en flexibiliteit

Schiphol-Rijk, 20 mei 2022 – NetApp®, een wereldwijd, cloudgedreven, datacentrisch softwarebedrijf, maakt vandaag de beschikbaarheid bekend van Spot PC, de managed cloud Desktop-as-a-Service (DaaS) oplossing die is ontworpen voor de public cloud en voldoet aan de eisen die hydride werkomgevingen stellen aan beveiliging, automatisering, beheer en optimalisatie.

Spot PC biedt Managed Service Providers (MSP’s) en hun klanten tegen vaste prijzen een cloud desktop oplossing met geoptimaliseerde voorzieningen voor beveiliging, privacy en infrastructuurefficiëntie. De cloudoplossing vermindert de druk op de supportmedewerkers en organisaties zijn daardoor in staat om meer desktops te implementeren en te ondersteunen, wat de winstgevendheid verbetert.

Met de snelle toename van hybride werkomgevingen zijn organisaties gedwongen om hun IT-infrastructuur gereed te maken voor externe werkomgevingen, remote teams en hybride kantoren, terwijl ze tegelijkertijd te maken hebben met uitdagingen met de toeleveringsketen en cybersecurity. Volgens Gartner’s 2021 Market Guide for Desktop as a Service (DaaS) verwacht Gartner zelfs dat de wereldwijde DaaS-markt van 2021 tot 2024 met bijna 253 procent zal groeien

Maar de meeste beschikbare oplossingen voor online werkplekken zijn gebaseerd op traditionele Virtual Desktop Infrastructure (VDI) en zijn niet ontworpen voor de publieke cloud. Dit betekent aanzienlijke inspanningen voor administratie, beheer en support. Het huidige aanbod remote desktop brengt een aanzienlijke operationele lastendruk met zich mee, is tijdrovend en complex om op te zetten. De migratietrajecten zijn lastig en zowel de implementatie als het beheer zijn kostbaar.

“Service Providers en ondernemingen hebben de juiste tools en oplossingen nodig om optimale efficiëntie uit hun cloudresources te halen”, zegt Oscar Wijnants, Country Director Nederland bij NetApp. “Met Spot PC bieden we MSP’s en ondernemingen gedifferentieerde, winstgevende clouddesktopoplossingen waarmee ze aan de groeiende vraag van hun klanten kunnen voldoen. Het stelt ze in staat om gebruikers op verschillende locaties flexibele, veilige en op maat gemaakte cloud desktop oplossingen te bieden.”

Spot PC levert een uitgebreide as-a-service oplossing die MSP’s en ondernemingen in staat stellen veilige, betrouwbare en volledig geoptimaliseerde cloud desktops te leveren die een breed scala aan behoeften ondersteunen.

Spot PC biedt MSP’s en ondernemingen de volgende mogelijkheden:
• Cloud desktops die voorzien in snelheid, flexibiliteit en wendbaarheid op meerdere locaties en in verschillende regio’s om gebruikers te ondersteunen met een breed scala aan taken.
• Cloud desktopomgevingen die voldoen aan eisen op het gebied van beveiliging, beschikbaarheid en prestatie zonder het IT-personeel te overbelasten.
• Voorspelbare kostenstructuur door geautomatiseerde optimalisatie op basis van AI en machine learning, waarvoor patent is aangevraagd.
“Wij zijn erg enthousiast over Spot PC en de voordelen die het ons en onze klanten zal bieden,” zegt Derek Anderson, President bij Biztek Solutions. “Wij zien Spot PC als de oplossing voor veilige cloud desktops die bedrijven in staat stelt om remote en hybride werkomgevingen te faciliteren die gemakkelijk meeschalen met het bedrijf. Klanten krijgen volledige ondersteuning voor de virtuele desktop en de office suite die ze gebruiken.”

Spot PC is vanaf vandaag rechtstreeks bij NetApp verkrijgbaar voor ondernemingen en service providers tegen een vaste prijs per gebruiker per maand.

Over NetApp
NetApp is een wereldwijd actief softwarebedrijf op het gebied van cloud- en datamanagement dat organisaties helpt data optimaal te benutten in het tijdperk van versnelde digitale transformatie. Het bedrijf voorziet in systemen, software en clouddiensten die hen helpen applicaties optimaal te laten werken – van het datacenter tot de cloud, of ze nu ontwikkelen in de cloud, verhuizen naar de cloud of on-premise hun eigen cloudervaring creëren. Met oplossingen die geschikt zijn voor verschillende omgevingen helpt NetApp organisaties hun eigen data fabric te bouwen en op veilige wijze altijd en overal de juiste mensen te voorzien van de juiste data, diensten en applicaties. Meer informatie is te vinden op www.netapp.com of volg NetApp op Twitter, LinkedIn, Facebook en Instagram.