Stager en Spotify bundelen krachten om meer tickets te verkopen

Via deze weg willen we de koppeling van Stager met ’s werelds populairste audio-streamingdienst, Spotify, bekend maken. Vanaf nu kunnen organisatoren die Stager gebruiken, aankomende shows van artiesten direct tonen op hun Spotify-artiestenpagina. Deze samenwerking maakt het voor organisatoren eenvoudiger om gericht fans te bereiken en meer tickets te verkopen.
Stager is het alles-in-één platform voor ticketing, marketing en planning, speciaal ontworpen voor de live muziekindustrie. Van festivals en nachtclubs tot muziekpodia in heel Europa – Stager helpt organisatoren hun evenementen efficiënt te beheren. Via slimme koppelingen publiceren zij hun shows automatisch op meerdere platforms en in meerdere apps. Spotify is nu het nieuwste kanaal dat via Stager wordt ontsloten, waarmee extra waarde wordt gecreëerd voor podia, artiesten en hun publiek.
Promotors, muziekclubs en festivalorganisatoren hebben vandaag de dag een breed scala aan promotiekanalen nodig om nieuwe doelgroepen te bereiken. Vaak is social media daarin de belangrijkste speler. Met deze nieuwe integratie biedt Spotify een krachtig aanvullend platform: organisatoren bereiken fans precies op het moment dat zij zich het meest betrokken voelen – terwijl ze luisteren naar hun favoriete artiest op ’s werelds grootste muziekstreamingdienst.
“Wij zijn ontzettend trots dat we deze integratie beschikbaar kunnen maken voor onze gebruikers,” zegt Mike van Gaasbeek, oprichter en CEO van Stager. “Dankzij de samenwerking met Spotify kunnen onze klanten op een heel gerichte manier fans bereiken. Deze integratie sluit perfect aan op onze strategie: een platform bieden dat slim is gekoppeld met waardevolle partnerkanalen, zodat onze klanten echt profiteren van ons alles-in-één systeem. Daarom zijn we erg blij met deze samenwerking met Spotify.”
“We zijn erg enthousiast over de samenwerking met Stager om livemuziekfans in Nederland en heel Europa dichter bij hun favoriete artiesten te brengen,” aldus Jon Ostrow, Head of Business Development, Live Music bij Spotify. “Stager-evenementen verschijnen straks automatisch op Spotify, bijvoorbeeld in onze nieuwe Concerts Near You-playlist. Zo zorgen we ervoor dat muziekliefhebbers geen optreden meer missen, gewoon omdat ze er niet van wisten.”
Met deze gerichte aanpak vergroten locaties die met Stager werken hun bereik, verhogen ze de ticketverkoop én trekken ze meer bezoekers. In het afgelopen jaar traden meer dan 21.000 artiesten op via Stager – elk met hun eigen fanbase. Dankzij de integratie met Spotify kunnen organisatoren deze fanbases nu nóg beter bereiken, rechtstreeks via het platform waar muziekbeleving centraal staat.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.