Geplaatst door Picoo

Start-up Picoo meet zich met grote internationale tech reuzen op CES

EINDHOVEN – 17 januari 2022 – Picoo, de Nederlandse start-up achter de gelijknamige eerste interactieve spelcomputer voor buiten, reisde de eerste week van januari af naar de grootste tech beurs van de wereld: de Consumer Electronics Show (CES) in Las Vegas. Het doel: de internationale lancering van Picoo.

Hoewel Picoo in Nederland nog maar net op de markt is (sinds september 2021) heeft het Eindhovense bedrijf grote ambities:

“We hebben als missie om zo veel mogelijk kinderen samen te laten bewegen. En daarmee bedoelen we alle kinderen, waar dan ook ter wereld. Voor ons is het dan ook niet meer dan logisch om ons product gelijk internationaal aan te bieden,” aldus Iris Soute, CEO en Co-founder van Picoo.

Gamen, maar dan buiten

Picoo combineert het beste van twee werelden: het interactieve van gamen met het avontuurlijke van buitenspelen. Zonder scherm. Dankzij slimme sensoren en interactieve technologie (zoals trillen, licht en geluid) in de speciaal ontworpen Picoo controller, brengt Picoo het gamen naar buiten in een compleet nieuwe buitenspeel ervaring. En dat is naast superleuk voor de kinderen, ook goed voor hun ontwikkeling op fysiek, sociaal én mentaal vlak.

Best of CES

Dat Picoo inderdaad een wereldwijde behoefte van ouders en hun kinderen vervult, is duidelijk te zien aan de internationale media aandacht voor Picoo tijdens de CES. Picoo verscheen in verschillende ‘Best of CES’ lijstjes van o.a. Wired en USA Today, die vol stonden met producten van grote tech bedrijven als Google en Samsung. Daarnaast ontving het bedrijf een Omdia Innovation Award. Inmiddels zijn de eerste bestellingen uit Amerika binnen en zijn de Picoo sets zelfs al onderweg vanuit Nederland naar hun nieuwe eigenaren aan de andere kant van de oceaan.

In Nederland is Picoo ook te koop voor zowel consumenten als scholen, BSO’s en andere bedrijven die activiteiten organiseren. Een starterset (voor thuis) bestaat uit 4 Picoo’s en 5 verschillende spelletjes, Educatie en BSO Pakketten bevatten een koffer met 12 Picoo’s en 20 spelletjes. Picoo is te koop via shop.picoo.com.