Industry Wire

Geplaatst door Tellet

Startup Tellet.ai haalt €400.000 op voor ware stem van consument

De Amsterdamse startup Tellet maakt indruk met de ontwikkeling van een platform dat kunstmatige intelligentie (AI) gebruikt om interviews met consumenten uit te voeren én te analyseren. “We verzamelen niet alleen informatie; we onthullen verhalen, emoties en de ware stem van de consument”, benadrukt CEO Merik de Grotenhuis.

“Het proces van Tellet is simpel en krachtig. De AI voert de interviews met tekst- of spraakberichten uit via het Tellet-platform of via WhatsApp. De AI interviewer gaat diep in op het ‘waarom’ achter de gedachten en gedragingen van de consument. Resultaten worden binnen enkele uren geleverd, inclusief transcripten, audio- en videoclips en een onderliggend rapport.

Doorgronden van consument

De startup Tellet heeft €400.000 opgehaald in haar pre-seed investeringsronde. Te Grotenhuis: “Deze financiering is een bevestiging van onze visie om te transformeren hoe bedrijven hun klanten doorgronden en begrijpen”. Tellet is sinds de lancering in augustus van dit jaar snel gegroeid en heeft internationaal prestigieuze klanten weten te strikken, waaronder VodafoneZiggo en Blauw Research in Nederland.

Vertrouwen in de toekomst

Aan de investeringsronde nemen Europese angel-investeerders deel met sterke tech- en sector- ervaring: o.a. Peter Kaas (Ommm Ventures), Harald Lamberts (Essense), Dirk Jan Dokman and Jaap van Gent (voorheen CX Company), Declan O’Reilly (Empathy Research) en de drie oprichters van Pointer Brand Protection.

Wortels van Startup Tellet

Tellet is opgericht door een Nederlands-Brits kwartet en staat onder leiding van CEO Merik te Grotenhuis. Merik heeft 25 jaar ervaring in marktonderzoek en heeft eind 2021 een succesvolle exit gehad van zijn bedrijf CG Research aan Norstat. Pim Verbij is de CTO van Tellet, met een achtergrond bij o.a. de BBC en 24i. Greg Burke, CCO, heeft een achtergrond als journalist en is de afgelopen 8 jaar actief geweest voor de media groep van tv-chef en activist Jamie Oliver. Luc Maas, voorheen werkzaam bij Uber en Unknown Group VC, maakt het founding team compleet als CPO.

De succesvolle financieringsronde plaatst Tellet in een positie om zijn missie te vervullen om ’s werelds beste AI-interviewer te bouwen, waarmee het een nieuwe standaard zet in door AI gedreven consumentenonderzoek. “Een nieuw tijdperk in consumentenonderzoek”, vertelt te Grotenhuis.

Voor meer informatie: www.tellet.ai.

Greg Burke
greg@tellet.ai
Tel: +31 62163 5982

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht