Geplaatst door Mira Saia

Steeds meer vraag naar online business managers

Ondernemersexpert Mira Saia ziet een enorme groei in het aantal aanvragen naar online business managers. Saia – met name deskundig op het gebied van het bouwen van een stevig ondernemersfundament – breidt daarom per januari 2022 haar bedrijf uit. “Met mijn team heb ik besloten om trainingen op het gebied van online business management te gaan geven. Wij merken dat de markt daarom vraagt. Op dit moment matchen wij – naast het advieswerk wat we doen – ondernemers met online assistenten. Dat zijn geen robots, maar mensen van vlees en bloed die vanuit hun eigen werkruimte ondersteuning bieden. Denk aan een freelance secretaresse bijvoorbeeld, iemand die de telefoon aanneemt, de site bijhoudt of ondersteunt op het gebied van marketing. Door heel Nederland heb ik inmiddels VA’s die ik match met ondernemers. Voor de ondernemer is dat kosteloos, de VA betaalt mij een fee.”

Sinds vorig jaar is online business management aan een opmars bezig. Mira: “Als je een online team hebt van twee of meer mensen ben je aan de ene kant als ondernemer ontzorgt met betrekking tot het werk dat je uit handen wordt genomen, maar aan de andere kant ben je tijd kwijt om je team goed aan te sturen. Je kunt je dan nog steeds niet bezighouden met datgene waar je écht goed in bent als ondernemer. Ik krijg dan ook steeds vaker de vraag of ik online managers kan leveren.”

Met ingang van januari 2022 leidt Mira daarom virtuele assistenten op als online business manager. “Als manager sta je echt naast de ondernemer en denk je met hem of haar mee. Ontzettend leuk om te doen, ik doe dit zelf ook al jaren met veel plezier. De training is online met elke maand een live Masterclass via Zoom. Ook is er elke maand één op één contact met mij waarbij naar eventuele verbeterpunten gekeken wordt.”

Geïnteresseerd in de functie van VA of manager? Check: https://mirasaia.nl/