Geplaatst door Tens Media

De stembussen voor de Online Radio Awards zijn geopend

Sinds donderdag 1 augustus 0:00 kan er worden gestemd op jouw favoriete online radiostation, presentator en podcast.

De Online Radio Awards is een prijzenfestival voor ‘internet only’ radiomakers en podcasters. De stichting verenigde-Online Radiostations (v-OR) en mediaplatform Spreekbuis.nl zijn al enige maanden deze tweede editie aan het voorbereiden. Dit jaar wordt dit event extra ondersteund door mediapartners Nederlands Media Nieuwzw, RadioFreak, De Gooi en Eemlander en Podcastluisteren.nl

Er worden Online Radio Awards uitgereikt in de categorieën:

Beste online radiostation
Beste podcast
Beste online presentator/presentatrice
Beste online radio ambassadeur
Het publiek kan vanaf 1 augustus op deze website zelf stemmen op zijn of haar favoriete online radiostation, podcast en presentator. De jury kiest uit de short list met de meeste stemmen de winnaars. De shortlist bestaat per categorie uit 5 nominaties, maar dit jaar voegt de jury daar een wildcard-nominatie aan toe. Hiermee maken online stations en podcasts gericht op een niche onderwerp of doelgroep ook kans. De vakprijs voor ‘beste online radio ambassadeur’ wordt geheel door de jury bepaald.

Jury en uitreiking
De jury van de Online Radio Awards 2019 bestaat uit:

Peter Contant (Max Magazine/ GOOISCH…als lifestyle/ voorzitter v-OR)
Richard Otto (Tens Media/ uitgever van Spreekbuis.nl)
Pierre Papa (Radiocoach)
Isabelle Brinkman (Stationvoice RTL/ voormalig dj/vj 3FM en TMF)
Erik de Zwart (Voorzitter Stichting Top 40 en mediaondernemer)
Amber Brantsen (Nieuwslezer NOS, presentatrice en radiomaakster)
Vincent Bijlo (Cabaretier, podcaster en radio columnist)
Tijdens de Dutch Media Week worden de winnaars van de Online Radio Awards op woensdag 9 oktober om 16:00 uur in Beeld en Geluid bekend gemaakt. Kijk voor meer informatie op onze event pagina.

Online Radio Day
Voorafgaand aan de feestelijke awardshow wordt er op 9 oktober vanaf 13:00 uur gestart met de Online Radio Day in het Nederlands Instituut voor Beeld en Geluid in de Mediastad Hilversum. Deze staat deels in het teken van 100 Jaar Radio, maar er wordt vooral vooruit geblikt. Naast diverse sprekers worden er dit jaar ook een bedrijfsexpo en diverse workshops georganiseerd, waarin bezoekers geïnformeerd worden over de laatste trends op het gebied van online radio en podcasting. Belangrijke thema’s worden besproken, waaronder ‘Hoe kun je met online radio meer bereik genereren?’, ‘Waar moet ik op gebied van muziekrechten rekening mee houden?’ en ‘Wat zijn de mogelijkheden om geld te verdienen met podcasting?’ Exacte invulling van het programma volgt later. Naast het stemmen is het nu ook mogelijk om je aan te melden voor de Online Radio Awards/ Online Radio Day.

De Online Radio Awards en Online Radio Day worden mede mogelijk gemaakt door Gemeente Hilversum, YPCA, Dutch Media Week, Stadfonds Hilversum, Hilversum Marketing, Chain, Hof Broadcast Services, SOB Audio Imaging en Easy 2 Survey.

www.onlineradioawards.nl