Industry Wire

Geplaatst door Filmbox

Sterke start voor tv-zender FilmBox  

Amsterdam, 17 december 2021 – Sinds de lancering in mei dit jaar heeft de nieuwe filmzender FilmBox al een grote schare fans opgebouwd. Dat is terug te zien in de SKO Light-rapportages, waarin de themazender van SPI International vanaf 14 november is opgenomen. In de eerste week van de meting kende FilmBox een mooie start met 210.000 kijkers, die in de tweede week verder aangroeiden tot 263.000 kijkers (doelgroep 6+). Momenteel is de zender in ongeveer 600.000 huishoudens te zien via acht Nederlandse tv-platformen en heeft met een uitbreiding van de distributie enorm veel potentie. SPI International verwacht de marktpositie van FilmBox op korte termijn uit te bouwen. Als gevolg van de groei bundelt SPI International haar krachten met saleshuis Bionic Media, dat sinds half november FilmBox vertegenwoordigt.

Samenwerking Bionic Media
Bionic Media is een boutique saleshuis en is de exclusieve partner van FilmBox. Bionic neemt de spotverkoop en content- en brandpartnerships voor haar rekening in Nederland.

Jacqueline Heemskerk Managing Partner Bionic Media zegt: “We zijn verheugd dat FilmBox zich heeft aangesloten bij Bionic Media. Het is een mooie aanwinst en past goed in ons portfolio met kwalitatieve thematische zenders met een duidelijke doelgroep.”

“Ik ben trots dat FilmBox deze belangrijke volgende stap zet op basis van de enthousiaste ontvangst van de Nederlandse kijkers en televisieplatformen en ben bijzonder blij met de samenwerking met Bionic.”, aldus Jeroen Bergman General Manager Film1 en FilmBox Nederland.

Films zonder reclame-onderbrekingen
FilmBox zendt films uit zoals ze bedoeld zijn, zonder reclame-onderbrekingen tijdens de film. De filmzender is een van de weinige commerciële zenders in het basispakket die aan deze toegevoegde waarde voldoet. FilmBox wil kijkers graag een ontspannen, stressvrije entertainmentervaring bieden zonder filmonderbrekingen. FilmBox levert een boeiende selectie Hollywood-films, internationale bioscoopklassiekers, lokale producties en populaire series. Hoogtepunten voor de maand december zijn:  de Oscar-winnende psychologische thriller The Girl with the Dragon Tattoo van de befaamde regisseur David Fincher. Het bekroonde en stijlvolle Duitse drama Lara, over een veeleisende moeder die niet welkom is bij een belangrijk pianoconcert van haar zoon, waarop zij alle overgebleven kaarten opkoopt. En de erotische thriller En Affaere (An Affair) uit Noorwegen waarin een tweeënveertige gymdocente op haar nieuwe middelbare school een stormachtige affaire begint met een leerling die door haar geobsedeerd is.

Over FilmBox
FilmBox is het vlaggenschip van mediabedrijf SPI International en is te zien in meer dan 25 landen en bereikt ruim dertig miljoen huishoudens in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Via internationale streaming services, lokale tv-providers en OTT-platformen biedt FilmBox een gevarieerd aanbod van films en series, variërend van Hollywood-blockbusters, bekende klassiekers, internationale arthouse-juweeltjes en vele andere kaskrakers van de laatste decennia. Sinds mei 2021 is FilmBox te zien in Nederland en is momenteel beschikbaar bij Canal Digitaal, DELTA, Caiway, Online.nl, Plinq, Trined, Kabelnoord en SKP. De Nederlandse FilmBox heeft een geheel eigen lokale programmering en is daarmee verschillend van de FilmBox-zenders die in andere landen worden doorgegeven. FilmBox en Film1 zijn eigendom van SPI International, een wereldwijd mediabedrijf dat een breed portfolio heeft met 42 lineaire zenders en meerdere digitale diensten op zes continenten.

Over Bionic Media
Bionic Media is een boutique saleshuis, hét nieuwe saleshuis voor thematische zenders, dat vanuit ondernemerschap en lef, energie en persoonlijke aandacht verantwoordelijk is voor de exploitatie van een diversiteit aan thematische zenders en platformen.

Vanuit ruime specialistische ervaring op het gebied van zowel commodity sales, commercial formatontwikkeling en brandpartnerships, wil Bionic Media met haar merken impact realiseren. Dat doet Bionic media door met specifiek bereik en passende creatieve oplossingen, gericht samen te werken met adverteerders en bureaus. Bionic staat voor aandacht en enthousiasme en werkt aan de hand van eenvoudige inkoop, op kosten-efficiënte wijze.

Bionic Media doet al de volledige exploitatie voor: FilmBox, Cartoon Network, Boomerang, NJAM!, InsightTV, Euronews, Love Nature, Stingray Classica, Stingray Djazz, DanceTV, en online inventory platform Multi Local Media.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht