Geplaatst door Stichting SEM en Basispoort

Stichting SEM en Basispoort starten als implementatiepartners van Edu-V

Woerden, 23 mei 2024 – Afgelopen woensdag 21 mei tekenden Stichting SEM en Stichting Basispoort de overeenkomsten om als implementatiepartners samen te werken met Edu-V. Deze organisaties gaan leveranciers van digitale onderwijs- en leermiddelen begeleiden bij het verkrijgen van een Edu-V keurmerk voor digitale gegevensuitwisseling.

Edu-V ontwikkelt, lanceert en controleert keurmerken voor digitale gegevensuitwisseling in het onderwijs. Leveranciers geven met een keurmerk aan dat ze zich houden aan afspraken die ze met scholen hebben gemaakt.

Dankzij deze keurmerken kunnen scholen hun digitale onderwijs goed regelen, en hebben zij meer controle over de gegevens van hun leerlingen en studenten.

Implementatie van de afspraken

De implementatiepartners ondersteunen de leveranciers van digitale leermiddelen bij de technische implementatie en de deelname aan het testtraject, vereist voor het verkrijgen van een keurmerk.

Programmamanager Hedy van der Ende: “Dankzij de samenwerking met Stichting SEM en Basispoort zet Edu-V een belangrijke stap in het stimuleren van leveranciers en het ondersteunen bij het implementeren van de afspraken binnen het onderwijs. We zien uit naar een succesvolle samenwerking.”

Vraag de keurmerken aan

Wil je meewerken aan flexibel en toekomstbestendig onderwijs? En een Edu-V keurmerk aanvragen? Meld je dan hier aan.