Geplaatst door STOMP Academy

STOMP presenteert STOMP Academy

Amsterdam, 15 januari 2020 – Vandaag presenteert Stichting Onafhankelijke Muziekproducenten (STOMP) de eerste aflevering van het nieuwe initiatief STOMP Academy. STOMP Academy is het educatieve platform van STOMP en heeft verdere professionalisering van de independent muziekindustrie als doel. De eerste aflevering is onderdeel van een reeks van twaalf afleveringen welke maandelijks geopenbaard worden gedurende 2020. Boegbeelden zoals Wilbert Mutsaers (Spotify) en Charles Caldas (Merlin) delen in deze eerste aflevering hun visie over de (toe)komst van streaming.

De eerste video van STOMP Academy draagt de titel ‘How Streaming Reshaped The Independent Music Industry’. In ongeveer tien minuten tijd worden verschillende experts ondervraagd over de impact en toekomst van streaming. In deze video zijn de experts Bas van Wageningen (DI-RECT), Christiaan Nijburg (PIAS), Helene Koekoek (8ball Music), Kees van Weijen (STOMP/IMPALA), Wilbert Mutsaers (Spotify), Charles Caldas (Merlin), Roger Dorresteijn (Epitaph) en Guillaume Warmerdam (LAB Music). De video is te bekijken op www.stompacademy.nl en het YouTube-kanaal van STOMP Academy, maar ook via een speciaal dossier op de website van Entertainment Business. Op beide websites worden ook aanvullende ‘Industry Updates’, geschreven door Frank Janssen, verzameld.

STOMP Academy snijdt in 2020 elke maand een nieuw onderwerp aan met relevante vragen voor independent platenlabels. De video’s en Industry Updates worden maandelijks 驲st voor STOMP-leden beschikbaar gesteld en enkele weken later geopenbaard.