Geplaatst door Storyblok

Storyblok lanceert technologie-ecosysteem om bedrijven te helpen met het bouwen van schaalbare digitale ervaringen

Het ecosysteem bestaat uit partners zoals BigCommerce, Netlify en Cloudinary die werken met Storyblok’s headless CMS

Storyblok, een enterprise headless content management system (CMS) waarmee ontwikkelaars en marketeers krachtige contentervaringen kunnen leveren op elk digitaal platform, heeft vandaag de lancering aangekondigd van zijn Technology Ecosystem. Dit nieuwe programma is een verzameling van (MACH-ready) technologieoplossingen die samen kunnen worden gevoegd, met Storyblok als de centrale contenthub.

Het Technology Ecosystem van Storyblok bestaat uit een eerste groep van 15 partners, waaronder BigCommerce, Netlify en Cloudinary. Storyblok biedt integraties voor e-commerce, lokalisatie, implementatie en hosting, personalisatie, marketing, analyse en meer, om bedrijven in staat te stellen succesvolle digitale ervaringen op verschillende kanalen te bouwen met de beste, composable, technologie.

“In de afgelopen jaren hebben de klanten van Storyblok al meer dan 120.000 projecten gebouwd, niet alleen met ons headless CMS, maar op een composable manier met meerdere verbonden technologieën,” zegt Barry D’Arcy, VP Partners bij Storyblok. “We willen bedrijven een waardevol ecosysteem bieden met krachtige API-gestuurde technologieën om zo de groei van hun digitale aanbod te ondersteunen. Door samen te werken met andere hoogwaardige oplossingen kunnen we samen innoveren in het ecosysteem en betere digitale resultaten leveren.”

“Jamstack is een benadering om voor het web te bouwen die de afgelopen zes jaar een grote wereldwijde gemeenschap heeft gekregen”, zegt Sarfaraz Rydhan, Senior Director of Business Development bij Netlify. “Netlify is gericht op het samenbrengen van de moderne webgemeenschap en het mogelijk maken van de voordelen van Jamstack met ons platform naast partners en klanten. We zijn vergenoegd om deel uit te maken van Storyblok’s Technology Ecosystem om onze klanten te helpen betere digitale ervaringen op te bouwen met Jamstack.”

“Bij Cloudinary geloven we sterk in het aangaan van relaties met andere softwarebedrijven die ons vertrouwen in headless, API-first software en composable technologie delen – daarom zijn we enthousiast om deel uit te maken van het Storyblok Technology Ecosystem”, aldus Gary Ballabio, VP of Technology Partnerships bij Cloudinary.

Bronnen
• Bekijk de persmap van Storyblok: https://www.storyblok.com/press
• Zie case studies: https://www.storyblok.com/case-studies
• Meer informatie over Storyblok: https://www.storyblok.com
Over Storyblok
Storyblok is een headless CMS waarmee ontwikkelaars en marketeers krachtige contentervaringen kunnen leveren op elk digitaal platform. Ontwikkelaars creëren flexibele componenten die onafhankelijk worden beheerd door contentteams via een samenwerkende visuele editor en aanpasbare workflow. Gepubliceerde inhoud wordt geleverd via een API, dus wijzigingen worden één keer aangebracht en verschijnen overal: websites, mobiel, IoT, de metaverse en daarbuiten. Deze aanpak vermindert het onderhoud en maakt het contentbeheer efficiënter. Toonaangevende merken zoals Adidas, Renault en Marc O’Polo gebruiken Storyblok om hun content te beheren en met de wereld te delen. Storyblok is door G2 uitgeroepen tot #1 CMS voor 2022.

Meer informatie
• Voor meer informatie naar https://www.storyblok.com en volg Storyblok op LinkedIn en Twitter.