Geplaatst door Storyboard

Storyboard lanceert Influencer Audits: Een onafhankelijk adviesrapport over de match en integriteit van influencers

11 september 2019 – Het onafhankelijke bureau Storyboard lanceerde dit nieuwe product gisteren op het Influencer Marketing Event, dat jaarlijks gehouden wordt in Utrecht. Een Influencer Audit is een 20 pagina tellend rapport dat marketeers voorziet van waardevolle inzichten en informatie over de match en integriteit van influencers. Het doel is om marketeers te helpen met het maken van betere beslissingen ten aanzien van influencer samenwerkingen.

Met influencer audits toetst Storyboard de integriteit van influencers middels een combinatie van handmatig onderzoek en een suite van data tools. Er wordt uitgebreid onderzoek gedaan naar de match, de integriteit van hun invloed, maar ook naar brand safety. Verder verkrijgen marketeers met deze audits onder andere diepere inzichten in de leeftijdsopbouw, de kwaliteit en echtheid van de fanbases en concurrerende merken.

Deze ontwikkeling komt niet uit de lucht vallen. Influencer marketing consolideert tot vast onderdeel in de mediamix. Wereldwijd groeit de influencer markt van 6.5 miljard naar 10 miljard in 2020. Keith Weed (CMO Unilever) sprak zich in Cannes uit over influencer marketing: “Drie centrale waarden voor succesvolle influencer marketing zijn: vertrouwen, transparantie en meetbaarheid.” Ook kaartte de Nederlandse documentaire #Followme aan dat wannabe Instagram influencers regelmatig sjoemelen met hun fanbase en engagement.

Martijn de Kemp, CEO Storyboard: “Het is onze ambitie om de influencer branche verder te professionaliseren. We horen regelmatig uit de markt dat due diligence naar een passende influencer een arbeidsintensief proces kan zijn. Bovendien vindt er een verschuiving plaats van korte termijn projecten, naar meer lange termijn ambassadeurschappen. De belangen voor het maken van een goede en veilige match nemen daarmee significant toe. Als onafhankelijk bureau helpen we marketeers graag met het maken van een goede beslissing, op basis van de data en kennis die wij door de jaren heen hebben vergaard.

Meer weten over Influencer Audits? Neem contact op met Floyd van Lith via floyd@storyboard-agency.comof telefonisch via 06-43051771.

Over Storyboard

Storyboard is een award winning influencer- en content bureau. Door de combinatie van creativiteit en data ontwikkelen wij content die raakt, met distributie die werkt. Wij helpen merken als Heineken, ASICS, Jack Daniel’s en Coty om hun verhaal te vertellen met impact.