Industry Wire

Geplaatst door Stripe

Stripe en OpenAI gaan samenwerken om OpenAI’s paradepaardjes te vermarkten en Stripe te versterken met GPT-4

– OpenAI kiest Stripe om betalingen voor ChatGPT Plus en DALL-E te ondersteunen.
– Stripe bouwt tools op OpenAI’s nieuwe GPT-4 AI-model.
– Klanten van OpenAI checken gemiddeld 40% sneller uit wanneer ze zijn ingelogd met Stripe Link.

SAN FRANCISCO/ DUBLIN- Stripe, een platform voor financiële infrastructuur voor bedrijven, kondigde vandaag aan dat OpenAI voor Stripe heeft gekozen als sonline betalingsdienstverlener bij de commercialisering van zijn baanbrekende AI-applicaties ChatGPT en DALL-E.  Stripe gaat OpenAI’s nieuwe natuurlijketaaltechnologie, GPT-4, integreren in zijn producten en diensten.

“We zijn opgetogen over de samenwerking met Stripe om onze ‘vlaggenschepen’ te gelde te maken”, zegt Peter Welinder, vice president product en partnerships bij OpenAI. “Naast betalingen helpt Stripe ons ook met andere zaken, van terugkerende facturering en belastingnaleving tot het automatiseren van onze financiële operaties.”

Dankzij Stripe’s productenpakket kon OpenAI binnen enkele weken een wereldwijd betalingssysteem lanceren voor meerdere productlijnen. Hoogtepunten van de samenwerking zijn:

Stripe Billing en Stripe Checkout voeden ChatGPT Plus, OpenAI’s Premium abonnement op ChatGPT. Met behulp van Checkout’s ingebouwde hosted betalingspagina biedt OpenAI eenmalige aankopen, maandelijkse of op gebruik gebaseerde abonnementen en bereikt het wereldwijde klanten met meer dan 25 betalingsmethoden. Stripe Billing biedt DALL-E gebruikers een flexibele, pay-as-you-go optie om DALL-E credits te kopen, waarmee klanten nieuwe beelden kunnen genereren.

Link, een doorontwikkeling van Stripe’s Remember Me-product, laat gebruikers van OpenAI gemiddeld 40% sneller betalen door opgeslagen betalingsgegevens automatisch in te vullen. OpenAI maakt nu deel uit van het Link-netwerk, waarmee tientallen miljoenen gebruikers sneller kunnen afrekenen met in het netwerk opgeslagen betalingsgegevens van honderdduizenden bedrijven.

Stripe Tax ondersteunt OpenAI bij het voldoen aan haar fiscale compliance verplichtingen terwijl zij uitbreidt naar wereldwijde markten.

Revenue Recognition helpt OpenAI om op de hoogte te blijven van zijn financiën – inclusief het beheer van geschillen en terugbetalingen bij omvangrijke transacties – zodat het zijn boeken elke maand nauwkeurig kan afsluiten.

Van de toonaangevende generatieve AI-bedrijven heeft 75% zich aangesloten bij Stripe om snel de markt op te gaan, op te schalen met inachtneming van compliance en hun producten naar veel meer gebruikers wereldwijd te brengen. Tot deze ondernemingen behoren OpenAI, Runway, Diagram en Moonbeam.

“Terwijl deze nieuwe AI-bedrijven groeien, helpen wij hen met slimme strategieën om hun producten aan meer gebruikers aan te bieden. Zelf ben ik enthousiast over het feit dat ik eenvoudig meer DALL-E credits kan kopen en dat ik verder kan experimenteren met AI-ondersteunde schilderkunst”, aldus David Singleton, chief technology officer bij Stripe.

Stripe verbeteren met GPT-4

Stripe gebruikt al langer kunstmatige intelligentie om zijn producten en ervaringen voor gebruikers te verbeteren, onder meer om gebruikers te helpen fraude te voorkomen en conversiepercentages te verhogen. Vorig jaar werkte Stripe samen met Microsoft’s Azure OpenAI team om GPT-3 te implementeren in Stripe Support, wat medewerkers helpt sneller oplossingen te vinden voor de vele gebruikers met wie ze wekelijks in contact staan.

Nadat Stripe in januari deelnam aan de GPT-4 beta, identificeerde het een aantal manieren om de technologie te gebruiken om activiteiten te stroomlijnen en gebruikers te helpen sneller de informatie te krijgen die ze nodig hebben. Een van de eerste resultaten van deze inspanning is het gebruik van GPT voor Stripe Docs.
Door deze verbetering van de hoogwaardige documentatie van Stripe kunnen ontwikkelaars binnen Stripe Docs zoekopdrachten in natuurlijke taal stellen aan GPT-4, die antwoordt door de relevante delen van de documentatie samen te vatten of specifieke informatie te extraheren. Hierdoor hoeven ontwikkelaars minder tijd te besteden aan lezen en kunnen ze meer tijd besteden aan bouwen.

“Net als de introductie van e-mail, smartphones of videoconferenties, heeft GPT-4 het potentieel om de manier waarop bedrijven werken fundamenteel te veranderen – en te verbeteren”, zegt Eugene Mann, product lead voor toegepaste machine learning bij Stripe. “Door GPT-4 te integreren, geeft Stripe onze gebruikers de meest geavanceerde tools om hen te helpen online te bouwen en te groeien.”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht