Industry Wire

Geplaatst door Stroom

STROOM wint NGF pitch

De Koninklijke Nederlandse Golf Federatie (NGF) is klant geworden bij mediabureau STROOM.

“Welcome to the club” is het thema van de nieuwe campagne, deze gaat 15 mei van start.

Doelstelling is het vergroten van de toegankelijkheid van de sport.

STROOM wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, planning en inkoop.

Vergrijzing van de sport ligt op de loer en daarom is het noodzakelijk andere doelgroepen als jongeren en vrouwen te bereiken. Daarnaast zit het imago van de golfsport vol vooroordelen die eigenlijk al lang niet meer kloppen. Om de golfsport in een ander perspectief te zetten is daarom gekozen voor een opvallende thema campagne die deze vooroordelen aanpakt.

Het is namelijk geen mannensport, en echt niet iedereen heeft een rode broek aan.

Golf is voor iedereen die houdt van lekker actief bezig zijn, ontspannen in de natuur en tijd doorbrengen met vrienden, collega’s of andere golfers.

De drempel om te starten met golf wordt ook in de praktijk weggenomen:

Zo zijn er gratis kennismakingslessen en staan starters-tassen klaar.

Bevalt het, dan kan je 6 lessen boeken voor maar 99 euro.

 

“Voor een gezonde golfsport op de lange termijn is nu actie nodig. Welcome to the club! Dat is wat we de komende jaren willen zeggen tegen iedereen die geïnteresseerd is in golf. We richten ons daarbij vooral op jongeren tussen de 25-50 jaar oud. Als we nu geen actie ondernemen vergrijst deze sport verder. De golfsport heeft zoveel mooie facetten die juist in deze hectische tijden prima passen: Golf is, midden in het groen, sportief, sociaal, uitdagend en competitief.”

Danielle Wallet, Marketing Directeur NGF

“Vanuit strategie zoeken we naar bijzondere communicatie- en media inzichten die een campagne beter maken. Bij Golf is dat de tegenstrijdigheid: je speelt tegen iemand anders, maar ook tegen jezelf. Je ontspant door inspanning en het is nog gezellig ook. Dat moeten veel meer mensen te weten komen, kortom: Welcome tot he club!”

Martijn Jaartsveld, Strategy Director STROOM

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht