Geplaatst door Minite

Studenten freelance platform Minite.works haalt 3 ton groeigeld op

Studenten freelance platform Minite.works heeft een seed ronde van 300.000 euro opgehaald bij een groep investeerders bestaande uit prominente figuren uit het bedrijfsleven, waaronder de voormalig COO van studenten detacheringsbureau Aethon. De investering komt amper 6 weken nadat de opening van de ronde werd aangekondigd in tijdschrift Quote.

Minite.works is een digitaal platform dat vooraf gescreende top studenten inzet als freelancers en matcht aan studiegerelateerde freelance jobs binnen o.a. digitale marketing, sales, research, analytics en IT. Zowel studenten (ook wel High-Flyers genoemd) als bedrijven worden vooraf gescreend door Minite om kwaliteit te waarborgen. Tevens neemt Minite alle juridische, administratieve en financiele processen over zodat bedrijven hier geen omkijken naar hebben en snel van start kunnen gaan met aanstormend talent.

“Dankzij Minite vinden bedrijven binnen enkele dagen gekwalificeerd, betrouwbare student freelancers, waardoor zij zich kunnen focussen op het groeien van de business” aldus mede oprichter Micky Chen (29). “Tegelijkertijd is het een mooie manier om op laagdrempelige wijze te werken met aanstormend talent. Studenten vinden het een ideale manier om een sterk CV op te bouwen, relevante werkervaring op te doen en in contact te komen met toekomstige werkgevers. Uiteindelijk moet dit leiden tot betere carrièrekeuzes.”
Met de investering ontwikkelt Minite het in-house gebouwde platform verder door en zal het core team worden uitgebreid. De huidige hub op campus van de Erasmus Universiteit Rotterdam wordt tevens groter.

“We staan enorm dichtbij de studenten, zitten er midden in. Ons kantoor bevindt zich op campus van de Erasmus Universiteit Rotterdam, en is inmiddels echt een community geworden waar High-Flyers constant aanwezig zijn,” verteld mede oprichter Linky Chen (32). “We weten precies wat er speelt bij studenten, hoe zij graag werken, wat hen motiveert en hoe zij de meeste waarde kunnen toevoegen aan bedrijven.”

Minite.works is in 2020 opgericht door zussen Linky en Micky Chen. De zussen bootstrapten het explosief groeiende bedrijf tot cashflow positief, en haalden vervolgens een investering op om verder te schalen. Samenwerkingen met partners zoals Erasmus Enterprise en The Student Hotel Collab, en nauwe banden met de Erasmus Universiteit Rotterdam helpen Minite verder op te schalen.