Geplaatst door SEOshop e-commerce

Succesvolle Webwinkel Vakdagen voor SEOshop

Als nieuwe speler op de markt heeft SEOshop de Webwinkel Vakdagen gekozen als mijlpaal voor het lanceren van haar nieuwe webwinkel diensten. Ondanks goede voorbereidingen is het de dag voor de Webwinkel Vakdagen nog zeer hectisch om alles optimaal geregeld te krijgen. Op het moment dat de speaker omroept dat de Webwinkel Vakdagen 2009 officieel geopend zijn voor de bezoekers stijgt de spanning. Slaat je concept wel aan? Werken alle demonstraties in de stand naar behoren en is er belangstelling voor onze presentatie, spookt dan door je hoofd. Als uiteindelijk blijkt dat niet alleen je koffieautomaat de drukte amper aan kan dan geeft dat een fantastisch gevoel.

In de voorbereidingen naar de Webwinkel Vakdagen hebben we 1200 webwinkel-exploitanten geselecteerd en een uitnodiging gestuurd. De respons van onze mailing was erg goed. Op de beurs hebben we veel gesproken met mensen die al een systeem hadden. Wat opviel was dat we veel ondernemers spraken die mogelijkheden zochten om hun ‘stenen’ winkel te digitaliseren. Ook spraken wij best veel mensen die nieuwe verkoopkanalen zochten om de kredietcrisis het hoofd te bieden. De vraag naar verkoop op basis van een affiliate constructie was ook opvallend. Naast het creëren van naamsbekendheid en het werven van nieuwe klanten kom je op de beurs veel te weten over de specifieke wensen van webwinkeliers. Wij hebben de roadmap van onze onderneming op diverse punten bijgesteld.

Na twee dagen hard werken zijn wij blij en trots op onze prestatie. Onze formule op basis van “Geen omzet, geen kosten” werd door veel webwinkeliers positief ontvangen. Met honderden nieuwe klanten kunnen we spreken van een echte kick off. Ondanks de bomvolle markt, weten we nu zeker dat veel ondernemers op zoek zijn naar een professionele webwinkel die direct inzetbaar is. En dat zonder forse investeringen vooraf waarvan je altijd maar af moet wachten of die ooit terug worden verdiend. Kortom, een groot succes en tot volgend jaar!

R. Stelder
SEOshop e-commerce