Industry Wire

Geplaatst door Storyboard Agency

Sun introduceert haar nieuwe kerstcampagne: ‘Sun Laat Kerst Stralen’

Storyboard ontwikkelt social campagne

‘Sun Laat Kerst Stralen’ voor vaatwasspecialist Sun

Om Nederland te inspireren te ontspannen tijdens de feestdagen

Met de feestdagen in aantocht introduceert Sun haar nieuwe kerstcampagne: ‘Sun Laat Kerst Stralen’. Acteur Niek Roozen en TV-chef Bibi Loomans bundelen hun krachten om Nederlanders te inspireren voor een ontspannen kerstdiner. De campagne, die maandag officieel werd gelanceerd op Instagram en TikTok, speelt in op de stress die veel mensen ervaren tijdens de voorbereidingen van het kerstdiner. Anders dan andere campagnes tijdens de feestdagen, laat Sun geen reguliere kookinspiratie zien. Met deze campagne ontzorgt Sun je bij de voorbereidingen tijdens de feestdagen en je helpt je om de keuken na afloop weer stralend achter te laten.

“Tijdens kerst komen we graag samen voor gezelligheid en lekker eten, maar de stress rondom de voorbereidingen van een kerstdiner en de rommel die het geeft kan veel mensen tegenhouden om er echt van te genieten, of zelfs aan te beginnen.” Zegt Maaike Fontein, brand manager bij Unilever. “Met deze campagne willen we laten zien dat de Sun Brilliant Shine Plus vaatwascapsules je kan helpen ontzorgen, en je zo meer tijd overhoudt voor belangrijk is: genieten van tijd met je vrienden en familie, zonder al te veel vieze vaat in de keuken.”

In de campagne bereiden Niek Roozen en Bibi Loomans samen een feestelijk kerstdiner voor. Van creatieve receptideeën tot het opruimen achteraf. De twee laten zien hoe de juiste hulpmiddelen, zoals Sun Brilliant Shine Plus, de feestdagen soepeler laten verlopen. Het doel is om kijkers te inspireren met tips en trucs om kerststress tot een minimum te beperken.

Martijn de Kemp, founder van Storyboard, licht toe: “Met ‘Sun Laat Kerst Stralen’ willen we samen met Niek Roozen en Bibi Loomans laten zien dat het organiseren van een kerstdiner niet altijd stressvol hoeft te zijn met de juiste voorbereidingen en hulpmiddelen in huis. Hiermee verbinden we de boodschap van Sun met de realiteit van onze doelgroep tijdens de feestdagen.”

De campagne bestaat uit een long-form video, een hero-video en acht korte snippets. Deze content wordt in de aanloop naar kerst gedeeld op platforms zoals TikTok en Instagram. Met ‘Sun Laat Kerst Stralen’ zorgt Sun ervoor dat de feestdagen echt kunnen schitteren, zonder dat de stress tijdens de voorbereidingen de pret bederft. De campagne is vanaf maandag 9 december live.

Deze productie is tot stand gekomen in samenwerking met FOUR Creating.

Credits:

Unilever: Maaike Fontein, Tania Khezer-Lal.

Storyboard: Martijn de Kemp, Amber van Eekeren, Mareijn Roggeband.

FOUR Creating: Sander Beekman, David Widen, Jurriaan Kwakkel.

Fotografie: Amy van Leiden

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht