Sunday Bloom Collective wil generatieblindheid bij merken doorbreken
Merken die niet anticiperen op generatie-specifieke inzichten verdwijnen op termijn, aldus oprichters Henskens en Dijkman.
Dominique Henskens en Rosalinde Dijkman lanceren Sunday Bloom Collective, een nieuw collectief dat merken helpt hun relevantie en impact te vergroten door beter in te spelen op de unieke verwachtingen van verschillende generaties consumenten. Met behulp van generatie-specifieke inzichten, trendwatching, NLP (neurolinguïstisch programmeren) en bewezen groeimodellen, identificeren Henskens en Dijkman groeikansen en ontwikkelen ze strategische aanbevelingen.
Generatiemanagement
Van Babyboomers tot Gen Z en Gen Alpha – elke generatie heeft specifieke verwachtingen en gedragingen. Tegelijkertijd is consumentengedrag en verlangen ook vaak “ageless.” Sunday Bloom Collective biedt een oplossing door merken te helpen de gap te closen tussen merk, doelgroep en product.
“De verschillen tussen generaties beïnvloeden het consumentengedrag van vandaag én bepalen de relevantie van merken in de toekomst,” aldus Henskens en Dijkman. Dit maakt generatiemanagement cruciaal voor merken die zich willen onderscheiden en blijvend succesvol willen zijn. Zonder aandacht voor generatiemanagement, ofwel generatieblindheid, lopen merken het risico op verminderde merkrelevantie, een onevenwichtige interne cultuur, verlies in innovatiekracht en last but not least in-effectieve marketing-communicatiecampagnes. Kortom een merk dat niet meebeweegt verdwijnt op termijn.
“We zijn ervan overtuigd dat merken alleen echt relevant blijven, als ze zich durven aan te passen aan de veranderende wensen van nieuwe generaties, ook als dat ongemakkelijk voelt.”
Sunday Bloom Collective richt zich op het écht begrijpen van consumenten verwachtingen en verbindt deze inzichten met het merkgedrag en productaanbod. Zij leveren een trend-
en marketing advies met een playbook met concrete next steps en verhaallijnen voor groei.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.