Superboer is een succes en trekt ruim 4000 spelers

Superboer, de game die op unieke wijze de melkveehouderij met consumenten verbindt heeft binnen twee maanden ruim 4000 spelers getrokken. Dit hebben Courage, de innovatie organisatie van de Nederlandse melkveehouderij en game-ontwikkelaar Gamious vandaag bekend gemaakt.
Gamious heeft verder een infographic vrijgegeven waarin leuke feiten staan zoals het aantal liters gemolken melk, de duurste koeien en het aantal ingediende voorspellingen. Check de infographic hier: https://magic.piktochart.com/output/13221017-untitled-infographic
“Wij zijn heel erg tevreden over de eerste resultaten”, zegt Carel de Vries, Innovatie Manager bij Courage. “Naast de positieve geluiden vanuit onze achterban zijn we verheugd over het enthousiasme waarmee de game is ontvangen. We zijn momenteel met meerdere partijen in gesprek om dit concept verder te ontwikkelen.”
René Vermunt, wiens boerderij model staat voor Superboer is eveneens blij met de goede resultaten: “Superboer geeft een heel goed beeld van wat er binnen mijn bedrijf allemaal gebeurd en het is leuk om de vele positieve reacties te horen. Onlangs hebben we voor het eerst van dit seizoen de koeien naar buiten gedaan. Een feest! Prachtig weer, mooi zonnetje, en altijd spannend, voor de boer en voor de koeien natuurlijk. We hebben gelijk mooie beelden geschoten ter promotie van Superboer!”
De video is hier te zien:
Over Superboer
Superboer laat spelers op unieke wijze een kijkje nemen in het melkveebedrijf van de Noord-Brabantse boer René Vermunt. Spelers kijken mee over de schouder van René, zien hoeveel melk de koeien produceren en doen aan de hand daarvan voorspellingen over de melkproductie van de volgende dag. Hoe beter de voorspelling, des te hoger de beloning voor de gamer. Met deze inkomsten kan de speler nieuwe koeien kopen en de productie verhogen.
Alle koeien van René zijn virtueel vertegenwoordigd in het spel en vanuit Superboer zijn de echte koeien 24 uur per dag te volgen via verschillende webcams. Data van de melkrobot wordt direct doorgegeven aan het spel en hiermee worden de voorspellingen van spelers gevalideerd. Superboer is gratis te spelen op superboer.nl.
Over Courage
Courage is de innovatieorganisatie van de Nederlandse melkveehouderij. In 2004 opgericht door LTO Nederland en de Nederlandse Zuivelorganisatie NZO en wordt mede gefinancierd door ZuivelNL. Courage heeft een alliantie met het Innovatie Agro&Natuur van het ministerie van EZ en werkt nauw samen met het initiatief Duurzame Zuivelketen. Omdat Courage beschikt over een projectbudget kan het zelfstandig projecten starten. Innovatie vergt creativiteit, visie en moed. Vandaar de naam Courage.
Over Gamious
Gamious is een game-ontwikkelaar en -uitgever uit Amsterdam. Het bedrijf focust zich op het creëren van originele games met pure gameplay. Elk spel wordt gemaakt door een klein team van specialisten binnen het betreffende genre. Gamious werkt voor opdrachtgevers, maar brengt ook in eigen beheer games uit op diverse platformen.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.