Geplaatst door Logitech

Sync-software van Logitech breidt uit om gebruikers te ondersteunen ongeacht hun werkplek

Game changing update voor Logitech Sync breidt functionaliteiten uit naar webcams, headsets en de Logi Dock. Dankzij deze upgrade biedt Logitech een veelzijdige managementoplossing die het thuiskantoor en de persoonlijke werkruimte nóg beter verbindt met de afdeling IT om altijd productief te kunnen blijven

NEWARK, Calif. & LAUSANNE, Zwitserland – 18 januari 2022 – Vandaag heeft Logitech (SIX: LOGN) een game changing update uitgebracht voor zijn Sync-software: een cloud-based management platform dat is ontworpen om een moderne, hybride werkomgeving optimaal te ondersteunen. Dankzij de update ondersteunt Sync nu ook het van afstand beheren van persoonlijke apparaten, zoals webcams, headsets en de Logi Dock, zodat de IT-afdeling veel verschillende meeting rooms en (persoonlijke) werkplekken kan beheren vanuit een enkele cloud-based interface.

Meer dan de helft van alle kenniswerkers werkt nu op afstand en een ruime meerderheid (83%) van alle kenniswerkers geeft de voorkeur aan een blijvende hybride werkopstelling. Deze brengt immers vele voordelen met zich mee, onder andere op het gebied van productiviteit en tevredenheid van werknemers. Aan de andere kant heeft hybride werken geresulteerd in nieuwe uitdagingen voor IT-professionals. Denk bijvoorbeeld aan de noodzaak om medewerkers uit te rusten met de juiste hardware en software om gebruikelijke werkzaamheden ook op afstand goed uit te kunnen voeren. Doordat contact tussen kantoor en werknemers thuis is veranderd en steeds vaker op afstand plaatsvindt, is het voor de afdeling IT moeilijker geworden om apparatuur te managen, te onderhouden en eventuele problemen te verhelpen. Sync is hier de oplossing voor.

“Werken op afstand en de tools om samen te werken hebben op vele manieren bijgedragen aan het in stand houden van de economie en ze hebben ons allemaal geholpen om productief te blijven tijdens de pandemie. Echter, is er ook een probleem ontstaan nu honderden miljoenen mensen vanuit huis werken. IT-afdelingen hebben namelijk slechts gedeeltelijk of zelfs geen inzicht in technische issues die zich voordoen bij hun collega’s. Dankzij Sync krijgen zij deze waardevolle inzichten wél, zodat zij, ongeacht de locatie, problemen van collega’s daadkrachtig kunnen oplossen en voorkomen in de toekomst,” zegt Scott Wharton, GM van Logitech Video Collaboration. “Door deze nauwere verbondenheid en uitgebreide data-vergaring kunnen bedrijven zorgen voor meer efficiëntie in een veranderde hybride werkomgeving.”

Sync maakt IT-werkzaamheden aanzienlijk eenvoudiger en neemt vele pijnpunten weg als het aankomt op het helpen van het team op afstand. Middels één enkel web-based platform kunnen managers eenvoudig firmware updates toepassen en nieuwe features introduceren in duizenden meeting rooms en miljoenen persoonlijke apparaten als zij dat willen, om potentiële problemen te voorkomen of verhelpen, zodat productiviteit altijd behouden blijft. Sync werkt samen met de meest populaire cloudplatformen, zoals Microsoft Teams, Zoom en Google Meet, zodat de IT-afdeling zichtbaarheid krijgt op devices van medewerkers ongeacht het platform dat zij gebruiken.

Bovendien verschaft Sync waardevolle inzichten, zoals de beschikbaarheid en bezetting van meeting rooms, maar ook de juiste informatie voor IT-managers om belangrijke keuzes te maken op basis van data. Nu ondernemingen nadenken over hoe zij hun kantoorruimtes gaan indelen bieden deze data een duidelijker beeld over de manieren om dit zo goed mogelijk te doen. Doen bedrijven er goed aan om hun werkruimtes meer in te richten naar het stimuleren van samenwerking? Of is het juist verstandig om bepaalde ruimtes in te laten krimpen? Dit zijn enkele vragen die met behulp van Logitech Sync onderbouwd kunnen worden beantwoord.

Persoonlijke samenwerking met Logitech Tune
Logitech Sync is ontworpen om IT op afstand en om medewerkers zo goed mogelijk van dienst te zijn op basis van hun persoonlijke voorkeuren. Logitech Sync werkt daarom ook naadloos samen met Logitech Tune: uitgebreide software waarmee medewerkers hun eigen webcam, headset of Logi Dock kunnen optimaliseren en personaliseren. Hierdoor kunnen zij altijd direct deelnemen aan videovergaderingen met settings die zij naar eigen wens, tot in de kleinste details hebben ingesteld. Denk bijvoorbeeld aan het bepalen van het frame, het aan- of uitschakelen van autofocus en vele kleuraanpassingen.

Prijs en beschikbaarheid
De nieuwe features voor Sync zijn nu wereldwijd beschikbaar via een publiekelijke, gratis beta. Je kunt nu al vroegtijdige toegang aanvragen voor de gefaseerde uitrol via het Sync Portal.