Tactile biedt evenementenbranche business continuïteit met IoT-connectivity van Wireless Logic
Eindhoven – Wireless Logic, de wereldwijde aanbieder van IoT-connectiviteitsplatforms, levert sinds kort de Internet of Things (IoT) connectivity services achter de cashless betalingssystemen en toegangscontrole van Tactile. Daarmee zijn organisatoren van festivals en andere evenementen verzekerd van stabiele en betrouwbare netwerkverbindingen voor met name het betalingsverkeer. Bezoekers krijgen op deze manier een ultieme event ervaring aangeboden en organisatoren kunnen de connectivity-omgeving efficiënt beheren.
Hoogwaardige connectivity
Evenementen en festivals staan voor de uitdaging bezoekers een onvergetelijke dag aan te bieden. Daarbij zijn tal van uitdagingen: hoe zorg je dat er geen lange rijen staan, hoe zorg je dat iedereen kan betalen en hoe ga je om met eco-cups? Om met deze vraagstukken te helpen zijn veel organisatoren bezig met de overstap naar een digitale infrastructuur. Enerzijds om processen beter te beheren en aan te sturen (denk aan live inzicht van de verkoop); anderzijds biedt het bezoekers gebruiksgemak, onder andere vanwege de integratie van diensten en applicaties zoals ticketing, toegangscontrole, cashless betalen en een event app.
Met name voor de verwerking van betalingen is hoogwaardige connectivity van groot belang. Een stabiele en betrouwbare netwerkverbinding is dan ook essentieel, juist wanneer je enkele honderden betalingsdevices operationeel hebt op een festivalterrein. Je ziet dat dit type dienstverlening complex is en verre van standaard. Traditionele providers zijn hier minder goed op ingesteld en daarom is Tactile de samenwerking aangegaan met Wireless Logic.
Flexibeler opereren
De dienstverlening van Wireless Logic stelt Tactile in staat om flexibeler te opereren. Zo worden alle devices – handheld en vast – uitgerust met een eigen simkaart, wat een impuls is voor het mobile device management. Daarnaast is het nu mogelijk om een aantal devices uit de service te halen in rustige perioden. ’s Zomers is het uiteraard drukker dan in de winter en Tactile bespaart op deze manier fors op abonnementskosten. Alle prestaties rondom connectiviteit, zoals dataverbruik en stabiliteit, zijn inzichtelijk via een dashboard. Zo kunnen organisatoren direct reageren als zij merken dat de connectiviteit op een bepaald deel van het festivalterrein niet naar behoren is. En mocht er daadwerkelijk sprake zijn van uitval, dan biedt de oplossing van Tactile en Wireless Logic een offline modus, waardoor transacties kunnen blijven plaatsvinden. Eenmaal weer online, dan vindt synchronisatie plaats. Organisatoren lopen zo geen inkomsten mis.
Tim Leunissen, managing director van Tactile: “Je ziet dat Wireless Logic over veel ervaring beschikt als het gaat om IoT-connectiviteit in complexe omgevingen. We zijn echt business partners en zij begrijpen wat in onze bedrijfstak belangrijk is. Daarnaast levert Wireless Logic functionaliteit die betrouwbaar en bewezen is. Bovendien hebben we met Wireless Logic een partner die oog heeft voor innovatie. Het feit dat zij Starlink reseller zijn, biedt ons mogelijkheden voor de toekomst.
“We zijn trots dat we met Tactile een belangrijke speler in de evenementenindustrie aan ons portfolio hebben toegevoegd”, zegt Gerjan Aalbers, Sales Manager bij Wireless Logic. “Continuïteit van dienstverlening is essentieel, zeker in een omgeving waarin veel draadloze en cashless transacties plaatsvinden. Met onze IoT-connectivity services zorgen we ervoor dat Tactile zijn klanten optimaal kan faciliteren, wat vervolgens weer leidt tot een ultieme event ervaring voor bezoekers. We kijken ernaar uit om gezamenlijk alle partners in deze keten te ontzorgen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.