Industry Wire

Geplaatst door Talpa Network

Talpa Network lanceert derde podcast van ‘The Cast’

Talpa Network lanceert ‘De Groundhoppers’, een podcast van Metin Karatas en Kevin Kraan die verschillende voetbalclubs afreizen die ondanks een rijke geschiedenis langzaam in de vergetelheid zijn geraakt. Het is de derde en laatste podcast die onder de vleugels van ‘The Cast’ wordt gelanceerd, een initiatief van Talpa Network om podcastmakers te helpen en te ondersteunen bij het realiseren en vergroten van hun creatieve idee. Vorig jaar werden al de podcasts, ‘De H van Hetero’ en ‘Troostgerechten’ gelanceerd. In ‘De Groundhoppers’ komen verschillende (oud)voetballers aan het woord die hun visie geven op de clubs in kwestie. De podcast bestaat uit zes afleveringen en is te beluisteren via JUKE.nl en alle andere podcastplatformen.

In ‘De Groundhoppers’ reizen makers Metin Karatas en Kevin Kraan af naar voetbalclubs die langzaam maar zeker in de vergetelheid zijn geraakt. In iedere aflevering bellen bekende (oud)voetballers en journalisten in om mee te praten over de grootste successen van de desbetreffende club, maar ook over de reden van het grote verval. Zo staan in de eerste 6 afleveringen Kaiserslautern, Haarlem, Deportivo La Coruna, RBC Roosendaal, Alemannia Aachen en Ipswich Town centraal. Inbelgasten zijn o.a. Roy Makaay, Sjoerd Mossou en Andreas Brehme. De podcast wordt altijd op reis naar de club opgenomen – meestal in de auto, soms in het vliegtuig, de trein of op de fiets.

“Het concept is in feite een voortzetting van wat we al langer gewoon zijn te doen: met een groep vrienden naar wedstrijdjes op lager niveau en onderweg veel kletsen over – wat wij zien als – de charme van het pure, ongepolijste voetbal,” vertellen makers Metin Karatas en Kevin Kraan. “Het mooie aan de podcast is: het zit boordevol tegenstellingen. Neem een Deportivo La Coruna: 20 jaar geleden kampioen van Spanje, nu speelt de club op het derde niveau. De verhalen over hoe deze roemrijke clubs zijn afgegleden, zijn vaak schrijnend. Het is dan ook heerlijk om als tegenwicht met Roy Makaay herinneringen op te halen aan de successen van weleer. Met alle onzekerheid over de toekomst van de club lijkt het wel of juist die verhalen aan kracht winnen.”

De Groundhoppers bestaat uit zes afleveringen en is te beluisteren via JUKE.nl en alle andere podcastplatformen.

The Cast
‘The Cast’ is hét initiatief waardoor creatieve makers met een ijzersterk podcastidee kans krijgen op een groot podium, met een bereik in heel Nederland. Talpa Network biedt hiermee zowel jong talent als ervaren verhalenmakers de kans om hun podcastidee groots uit te werken en te lanceren. Met geld, distributie, kennis en kracht wordt ervoor gezorgd dat deze verhalen gerealiseerd en gehoord worden door heel Nederland.

TALPA NETWORK
Talpa Network is de onderneming waarbinnen John de Mol zijn (multi)media-activiteiten heeft ondergebracht. Talpa Network bestaat uit de onderdelen Video (o.m. SBS6, Net5, Veronica, SBS9, KIJK, TV538), Audio (o.m. 538, Sky Radio, Veronica, Radio 10 en JUKE), Social (o.m. StukTV en Nieuwe Gasten), LINDA. en de eCommerce divisie (o.m. VakantieVeilingen en Actievandedag) en Events. Deze onderdelen worden ondersteund door Media Solutions & het Bureau. Met dit netwerk is het Nederlandse multimediabedrijf meer dan relevant voor de consument en de adverteerder.

John de Mol is de bedenker van een aantal wereldwijde blockbuster formats, zoals Big Brother, Deal or No Deal en The Voice. Voor laatstgenoemde show ontving hij vier Emmy Awards.

Over JUKE
JUKE, een bedrijfsonderdeel van Talpa Digital, is hét gratis radio-, podcast- en muziekplatform van Nederland. Het is een aggregator voor luisteraars en een distributieplatform voor makers van audio content. JUKE heeft meer dan 200 radiozenders, de beste podcasts en non-stop muziek in elk genre en voor ieder moment. Gratis en allemaal op één plek. JUKE biedt multi-device toegang en gebruik: JUKE.nl, Sonos, Chromecast, Airplay, HEOS, App Store, Google Play, Google Assistant, Samsung Smart TV, Android TV en CarPlay. Adverteerders bereiken met onze unieke technologie een enorm publiek en specifieke doelgroepen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht