Teads publiceert trendrapport Tech Themes 2025

Amsterdam, 17 december 2024 – Politieke onzekerheid, opkomende technologieën en veranderend consumentengedrag hebben ook het digitale medialandschap ingrijpend veranderd. Dit en meer blijkt uit het vandaag gepresenteerde trendrapport Tech Themes 2025. Het rapport, samengesteld door het wereldwijde mediaplatform Teads, is gebaseerd op analyses van tientallen onderzoeksrapporten, de Teads Global Tech Themes Survey en inzichten van mediaprofessionals wereldwijd.
Van trends naar actiegerichte strategieën
Naast een analyse van de belangrijkste marktontwikkelingen biedt het rapport ook een trend top 5 die laat zien hoe merken kunnen inspelen op de veranderingen in het digitale medialandschap. De onderzoekers benadrukken dat premium contentomgevingen van cruciaal belang zijn om vertrouwen op te bouwen en merkperceptie te versterken.
Daarnaast laten veranderende mediaconsumptiepatronen zien dat omnichannel videostrategieën een sleutelrol spelen. Door in te spelen op zowel lean-back momenten via connected TV als lean-in interacties op mobiele apparaten, kunnen merken een consistente en impactvolle storytelling neerzetten. Innovaties zoals AI en interactieve formats maken deze strategieën bovendien steeds effectiever, met nieuwe mogelijkheden voor engagement en meetbare resultaten.
Het trendrapport onderstreept ook de waarde van campagnes die aansluiten op culturele en maatschappelijke mijlpalen, zoals grote evenementen of trends. Dergelijke campagnes verhogen niet alleen de betrokkenheid, maar dragen ook bij aan een hogere ROI. Tegelijkertijd blijft privacyvriendelijke targeting, zoals contextueel adverteren, onmisbaar om consumenten te bereiken zonder vertrouwen te verliezen.
Trends vertalen naar impactvolle campagnes belangrijker dan ooit
Met deze inzichten biedt Tech Themes 2025, volgens Geert Hoogeveen, Managing Director Teads Nederland, adverteerders concrete handvatten om strategieën te ontwikkelen die aansluiten op de dynamiek van de markt. Hoogeveen: “De onrust in de wereld en de markt maakt het belangrijker dan ooit om trends te vertalen naar concrete acties. Wat ik persoonlijk zo waardeer aan dit rapport, is dat het enorme hoeveelheden data en inzichten van onafhankelijke derden bundelt in een helder en overzichtelijk document. Dat deze data vervolgens is aangevuld met concrete adviezen en praktijkvoorbeelden, maakt het rapport onmisbaar voor iedere marketeer die campagnes toekomstbestendig wil maken.”
Het volledige rapport is hier gratis te downloaden.
——-
Over Teads
Teads is een toonaangevend, cloud-based, omnichannel-platform dat programmatic digital advertising mogelijk maakt binnen een wereldwijd ecosysteem van hoogwaardige digitale media. Als end-to-end oplossing stelt het modulaire platform van Teads partners in staat om gebruik te maken van buy-side, sell-side, creatieve, data- en AI-optimalisatietechnologieën. Teads biedt adverteerders en hun mediabureaus een eenvoudige manier om advertentieruimte in te kopen bij veel van ’s werelds beste publishers en contentaanbieders. Via exclusieve wereldwijde media-partnerschappen kunnen adverteerders en bureaus miljarden unieke maandelijkse gebruikers bereiken in een veilige en ‘brandsafe’ omgeving.
Teads werkt samen met toonaangevende marketeers, bureaus en uitgevers via een team van meer dan 1.200 mensen in 48 kantoren in meer dan 35 landen. Zie voor meer informatie: www.teads.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.