Geplaatst door Team Sunweb

Team Sunweb gaat partnership aan met Logitech

Leusden, 12 september – Vandaag hebben Logitech en Team Sunweb hun partnership bekendgemaakt. Met de naderende opening van de nieuwe thuisbasis in Deventer en het Keep Challenging Center in Sittard is dit het ideale moment voor Team Sunweb om ook alle communicatietechnologie onder handen te nemen. Voor beide locaties is gekozen voor de nieuwste video conferencing hardware van Logitech om communicatie op afstand toch dichtbij te laten voelen.

Logitech en partnerships in sport
Het is niet de eerste samenwerking met een internationaal opererend sportteam dat Logitech is aangegaan. Vorig jaar werd bekend dat Logitech partner werd van het F1-team McLaren. Een mooie inspiratie voor Joost Jetten, Head of Logitech for Business in de Benelux om aanvullende partners te zoeken: “Bij onze samenwerkingen met partners gaan wij altijd uit van een gezamenlijke visie dat technologische innovatie ervoor zorgt dat een team het beste uit zichzelf kan halen. Precies dat zie ik bij Team Sunweb: Ze blijven zich ontwikkelen en alles draait er om het beste uit de renners te halen. Logitech kijkt op dezelfde manier naar hun producten; producten blijven verbeterd worden en met gratis updates haalt de eindklant altijd het beste uit onze videoconferencing producten. De verhuizing van hun kantoor binnen Deventer en de opening van het nieuwe complex in Sittard gaf ons de kans om samen met hen te kijken naar het inrichten van optimale videocommunicatie, zodat ook alle randvoorwaarden voor het team optimaal zijn geregeld.”

Verschillende locaties, één visie
Jan Wermink, Head of Business Strategy Team Sunweb, is het helemaal eens met Joost en vult aan: “Keep Challenging is de filosofie van Team Sunweb. We werken continu aan innovaties en het verbeteren van onze samenwerking om renners en staff te ontwikkelen en daarmee onze prestaties te vergroten. Voor zowel innovatie als samenwerking is communicatie erg belangrijk. Renners, zoals Michael Matthews, Wilco Kelderman en Coryn Rivera zijn veel onderweg op verschillende wedstrijd- en trainingslocaties, daarom is kwalitatieve communicatie met hun trainers, coaches en voedingsexperts essentieel. Videocommunicatie met de hoogwaardige apparatuur van Logitech is voor ons de perfecte oplossing wat zeer dicht bij persoonlijk contact komt.”

Belang van videocommunicatie
“Videocommunicatie haalt drempels weg,” zegt Dennis van Baaren, Country Manager Benelux. “Team Sunweb is geen alledaags bedrijf, maar liep wel tegen dezelfde issues aan als veel hedendaagse bedrijven die met eigen werknemers, klanten of relaties communiceren. Videovergaderen is een effectieve manier van communiceren en komt het dichtst bij face-to-face communicatie. Door nieuwe technologische ontwikkelingen is het nu mogelijk voor ons om hoge kwaliteit video te leveren in betaalbare oplossingen, vanuit thuis, kantoor of nu ook vanuit een wielerkoers.”