Geplaatst door Team5pm

Team5pm start YouTube-only onderzoekstak: ‘Labs’

YouTube agency Team5pm breidt verder uit met researchtak ‘Team5pm Labs’, onder leiding van Yannick Abrahams. Labs is daarmee het eerste YouTube-only-onderzoeksbureau ter wereld. Met data- en klantgedreven onderzoek helpt het merken, uitgevers en adverteerders om maximaal rendement uit YouTube te halen. Het Labs-researchteam maakt onder andere de impact en effectiviteit van YouTube op ROI en merkwaarden inzichtelijk, en pretest en optimaliseert thumbnails en video creatives.

Peter Minkjan, co-founder Team5pm: “YouTube is inmiddels een van de belangrijkste middelen binnen de mediamix en we willen onze klanten alle facetten van de YouTube-journey aanbieden. We hebben al een content-, data- en advertising-tak, maar een uitgebreide researchtak ontbrak nog. We zijn nu niet alleen in staat om het effect van YouTube-kijkgedrag op merkwaarden inzichtelijk te maken, maar ook de effectiviteit van creatives te voorspellen en te optimaliseren. Met ‘Team5pm Labs’ kunnen we onze klanten nog effectiever bedienen en kunnen zij mede door deze slimme inzichten hun doelgroep beter bereiken. Yannick heeft jarenlange ervaring met het pre-testen van apps en websites, en rolt dit nu ook uit voor YouTube-video’s. Team5pm Labs werkt zelfstandig, waardoor klanten die niet bij ons aangesloten zijn ook gebruik kunnen maken van onze onderzoeksdiensten.”

Yannick Abrahams, Managing Director Team5pm Labs: “Met Team5pm Labs leveren we binnen iedere fase van de YouTube-funnel toegevoegde waarde, door data- en klantgedreven onderzoek uit te voeren. Dit doen we door voor onze klanten een doorlopende feedbackloop te ontwikkelen, waarbij we de eindgebruiker – de YouTube-kijker – centraal stellen. Zo helpen we merken, adverteerders en uitgevers om meer bereik en kwalitatieve aandacht te genereren, en het maximale uit hun YouTube-budgetten te halen. We weten dat YouTube verder reikt dan alleen views, kijktijd en abonnees. Daarom voeren we doorlopend merkeffectmetingen uit om de impact van YouTube op merk-KPI’s, zoals merkbekendheid, merkvoorkeur en aankoopintentie, inzichtelijk te maken. Ook voorspellen we de effectiviteit van video creatives en optimaliseren we deze vóór livegang. Onderzoek wijst namelijk uit dat het succes van een digitale campagne voor meer dan 50% bepaald wordt door de creative. Daarom doen we thumbnail- en video pre-tests met behulp van audience retention data, eye-tracking, heatmapping en neuro-onderzoek.”

Meer informatie: www.team5pm.com