Geplaatst door CM.com

Techniek van CM.com maakt eerste corona proof optredens mogelijk

Breda, 6 juli 2020 – Technologiebedrijf CM.com maakt het mogelijk dat bezoekers van De Tuin en Het Strand van 2020 de optredens corona proof kunnen ervaren. Met een chatbot voor een gezondheidscheck en het veilig bestellen en betalen van eten en drinken via de mobiele telefoon, zorgt CM.com ervoor dat niemand zich zorgen hoeft te maken over gezondheidsrisico’s.

Tijdens De Tuin en Het Strand van 2020 genieten bezoekers tot en met 30 augustus van optredens van verschillende artiesten en DJ’s. Zo zijn er in De Tuin onder andere optredens van Typhoon, Paul de Leeuw en Lil Kleine en op Het Strand van Sunnery James & Ryan Marciano, Nicky Romero en Fedde le Grand. In totaal gaat het om 204 optredens op 55 showdagen. Per optreden is er plaats voor maximaal 120 tot 140 mensen. De optredens vinden plaats in Brielle (De Tuin) en op Texel (Het Strand). De speciaal ontworpen theaters voldoen volledig aan de RIVM-richtlijnen.

Bezoekers ontvangen op de dag van hun bezoek een SMS voor de verplichte gezondheidscheck. Een chatbot loopt de bezoeker door een aantal controlevragen. Deze chatbot wordt ingezet om wachtrijen bij de ingang te minimaliseren en om ervoor te zorgen dat bezoekers vooraf zo goed mogelijk worden geïnformeerd. Wanneer een bezoeker de vragenlijst niet invult, dan vindt er aan de deur alsnog een controle plaats.

Als bezoekers eenmaal binnen zijn, nemen zij plaats aan een eigen tafel. Met hun mobiele telefoon scannen zij de QR-code op de tafel en komen zo op de online bestelpagina van Mobile Order van CM.com terecht. Hier bestellen ze snel en veilig diverse dranken en snacks en rekenen direct af met iDEAL. De bestelling wordt vervolgens per tafel uitgeserveerd. Bezoekers hoeven zo niet op personeel te wachten of in de rij te staan, waardoor contactmomenten worden geminimaliseerd.

Jeroen van Glabbeek, CEO CM.com: “De coronaregels zijn sinds 1 juli versoepeld en daardoor kunnen er op kleine schaal evenementen plaatsvinden. De afgelopen periode heeft van iedereen aanpassingsvermogen gevraagd. Deze samenwerking met Tribe Company is een goed voorbeeld van hoe wij bedrijven in deze tijd kunnen ondersteunen met verschillende technologieën. Daarnaast dragen we graag een steentje bij aan het weer veilig kunnen genieten van optredens in de buitenlucht om zo langzaamaan weer terug te gaan naar het ‘oude normaal’.”

Machiel Hofman van Tribe Company: “Deze zomer is voor iedereen anders dan anders. Wij zijn ontzettend blij dat we in De Tuin van 2020 en op Het Strand van 2020 alsnog live muziek kunnen delen. Uiteraard zijn de richtlijnen van het RIVM uitgangspunt voor de initiatieven. Dit brengt nieuwe uitdagingen met zich mee, die we dankzij de samenwerking met CM.com makkelijk kunnen ondervangen. De tools zorgen ervoor dat we op beide locaties bezoekers zorgeloos kunnen ontvangen en bedienen.”