Industry Wire

Geplaatst door Nick Jr

Tech-savvy peuter goed voorbereid op toekomst

Ouders van 2- tot 6-jarigen vinden het belangrijk dat hun kinderen kennismaken met de laatste technologische ontwikkelingen (65%). Ze bereiden hun kinderen al op jonge leeftijd voor op de toekomst door technologie in te zetten als hulpmiddel en ze spelenderwijs te laten leren. Bijna de helft geeft aan dat hun kinderen televisie gebruiken om educatieve kennis op te doen. Dat blijkt uit het internationale Little Big Kids: Pre Schoolers Ready for Life onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van Nick Jr., het multiplatform voor kinderen van 2 tot 6 jaar.

Het merendeel van de Nederlandse ouders van 2- tot 6-jarigen (79%) maakt zich zorgen over de toekomst van hun kind. Ze willen hun kinderen zo goed mogelijk voorbereiden op een wereld die constant in verandering is. Zo zal twee derde van de kinderen van nu komen te werken in banen die momenteel nog niet bestaan. Door de tactische inzet van technologie hebben peuters van nu een groot probleemoplossend vermogen en zijn zij al op jonge leeftijd interactief. 71% van de Nederlandse ouders van 2 tot 6 jarigen vindt het belangrijk dat hun zoon of dochter leert door dingen zelf te doen.

Kim Kötter
Onlangs heeft Nick Jr. Kim Kötter benoemd tot ambassadrice. Kötter, zelf moeder van een zoon en in verwachting van haar tweede kindje, weet als geen ander wat kleine kinderen boeit en wat voor de doelgroep een verantwoorde programmering is. Kötter: “Eerlijk gezegd is de zender soms even de ideale babysit! Net zoals de meeste ouders uit het onderzoek stel ik ook een tijdslimiet aan het dagelijks gebruik van verschillende media voor mijn kind en zorg ik ervoor dat mijn zoontje minstens net zoveel tijd buiten speelt. In tegenstelling tot wat men verwacht, is dit, in vergelijking met andere landen, in Nederland juist heel goed in balans. Kinderen spelen hier net zoveel buiten als dat zij bezig zijn met media. Tegelijkertijd zie ik dat het gebruik van devices kleine kinderen ook slimmer maakt, mits de content die ze bekijken verantwoord is. Het multiplatform van Nick Jr. vind ik een vertrouwde en veilige omgeving waar kinderen via tv, apps en online op een speelse manier kunnen leren met programma’s zoals PAW Patrol, waarin leren samenwerken centraal staat en Shimmer & Shine waar de kleintjes leren dat het niet erg is om fouten te maken”.

Veilig leren met Nick Jr.
Voor Victor Coolman (Vice President, Head of Kids & Family Viacom Benelux) is het voor een bekend en populair pre-school merk en multiplatform als Nick Jr. van groot belang om te onderzoeken wat ouders van peuters bezighoudt om te kunnen blijven voorzien in die behoefte. “Over het algemeen zijn ouders het er over eens dat het leren omgaan met nieuwe technologie kinderen slimmer maakt. Ouders vinden het anno 2017 een ‘must’ om kinderen van jongs af aan in contact te brengen met moderne devices. Het houdt voor ons niet op bij televisie en het is belangrijk dat wij vermakelijke educatieve en interactieve content blijven ontwikkelen en bieden op de andere devices. Want ook daar worden kids door de verhalen en karakters gemotiveerd om spelenderwijs te leren en om slimmer te spelen, waar ze ook zijn. Wij zijn ons ervan bewust dat ouders zich ongerust maken over wat hun kinderen allemaal te zien krijgen. Wanneer peuters naar Nick Jr. kijken, weten ouders zeker dat ze in een veilige omgeving volop kunnen fantaseren, ontdekken en op een speelse manier kunnen leren. Met de aanstelling van Kim Kötter als het gezicht van het multiplatform Nick Jr., die met haar sprankelende persoonlijkheid en vooral haar ervaringsdeskundigheid als moeder, een ideale match is met het merk Nick Jr., zullen we ouders hier samen van kunnen blijven overtuigen”.

1 Onderzoek uit 2017 van Viacom, Little Big Kids: Pre Schoolers Ready for Life, sample 6.500 moeders, vaders, grootouders en broers en zussen waarvan 540 in Nederland.
2 “Your child’s job probably doesn’t exist yet” – Alison Kay

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht