Geplaatst door Techwise Twente

Techwise Twente verbindt technisch talent met de toekomst

Presentator Zegert van der Linde praat met Ronald de Witte, directeur van Techwise Verwijst naar een andere websiteTwente. Techwise is een coöperatie die technisch talent met de toekomst verbindt.

Samen met onderwijsinstellingen, zoals ROC Twente, en bedrijven werken zij nauw samen om mbo+ opleidingen op maat te organiseren waar het bedrijfsleven om vraagt. Het doel: opleidingen beter aan laten sluiten op de praktijk. Makkelijker gezegd dan gedaan, want er zijn ook uitdagingen., Hoe zorg je ervoor dat docenten ook aansluiting hebben en houden met wat er buiten gebeurt?

“We laten de docenten stage lopen, dus we proberen ze ook echt een dag of aantal keren mee te laten lopen in de praktijk. Ik neem docenten ook mee naar beurzen, zodat ze kennisnemen van de technieken en innovaties,” vertelt Ronald, die zelf uit de maakindustrie komt en weet hoe de hazen lopen. “We staan voor een uitdaging om de concurrentiekracht van het lokale bedrijfsleven te versterken, waarin de grote mkb-bedrijven de grootste uitdaging zijn. En wat doe je met je grootste concurrent? Juist, samenwerken.”

Beluister de podcast: De Werkbank | Werkbank short: Vakmensen, hoe hou je ze vast? Verwijst naar een andere website(springcast.fm)