Geplaatst door TEDx

TEDxAmsterdamWomen trapt vierde editie Startup Award af

Amsterdam, 14 juni 2018 – De succesvolle Startup Award voor vrouwelijke ondernemers krijgt een vierde editie. Met dit platform biedt TEDxAmsterdamWomen kansrijke startups de mogelijkheid om hun bedrijf te pitchen tegenover een jury van deskundigen, investeerders, pers en adviseurs. De winnaar maakt tevens kans op een reis naar Hong Kong, wordt een jaar lang begeleid door professionals en krijgt de kans om zichzelf op de kaart te zetten bij investeerders. Ondernemende vrouwen die minimaal een jaar bezig zijn om hun idee in de praktijk te brengen kunnen zich aanmelden tot woensdag 25 juli 2018 via TEDxAmsterdamWomen.nl

Publiek krijgt stem in selectie Startup Award

Op 3 september krijgen 25 geselecteerde startups de kans hun idee te pitchen bij een zeskoppige jury, bestaande uit partners, bij de Circl ABN AMRO. Gedurende de dag zijn er diverse workshops voor het publiek van onder meer ABN AMRO, Deloitte, Facebook, Clifford Chance en Amsterdam Capital Week. Aan het einde van de dag kiest de jury 10 finalisten. De jury selecteert daarnaast nog twee kandidaten waarop het publiek kan stemmen voor de 11de finaleplek. De halve finale volgt op 24 september bij The Edge Deloitte, waarna de winnaar definitief bekend wordt gemaakt tijdens de jaarlijkse TEDxAmsterdamWomen conferentie op 6 december.

Startup Award biedt droomstart aan vrouwelijke ondernemers

Het initiatief van TEDxAmsterdamWomen is inmiddels een bekend fenomeen binnen het startende ondernemerslandschap. Marian Spier, founder TEDxAmsterdamWomen: “De Startup Award is afgelopen jaren uitgegroeid tot één van de belangrijkste prijzen voor startende vrouwelijke ondernemers in Nederland. Er zijn zoveel geweldige initiatieven en we willen met de Startup Award het ondernemerschap in Nederland stimuleren en vooral vrouwen een kans bieden om van hun dromen en ideeën succesvolle ondernemingen te maken.” Marian Spier schuift 19 juni ook aan bij het Startup Panel van BNR Nieuwsradio.

Lotte Leufkens won met CloudCuddle de Startup Award van afgelopen jaar. “Ik had van tevoren niet kunnen bedenken wat de Startup Award voor de voortgang van mijn bedrijf zou betekenen. Naast dat ik ontzettend trots ben dat ik door een deskundige jury als winnaar ben benoemd, is niet alleen mijn onderneming gegroeid, maar ook ikzelf als ondernemer. Ik heb er nog elke dag profijt van.”

Aanmelden StartUp Award 2018

Vanaf vandaag is het mogelijk om je in te schrijven voor de Startup Award. Ben jij een vrouwelijke ondernemer, gevestigd in Nederland? Heb je al de eerste stappen gezet om jouw idee te verwezenlijken en zoek je een platform om jouw onderneming een boost te geven? Ben je in staat om tijdens een pitch een product of prototype te laten zien? Heb je al een website of app gelanceerd en heb je coaching nodig in financieel, marketing, logistiek of juridisch opzicht? Meer informatie over de criteria en aanmelden voor de Startup Award kan via http://www.tedxamsterdamwomen.nl/start-up-awards.

Bijwonen Startup Award

Wil je liever meekijken en heb je als (young) professional of startende ondernemer behoefte aan inspiratie en mentorship? Kom op 3 september de pitches van de geselecteerde startups bijwonen en doe mee aan de workshops. Let op: beperkt aantal plekken beschikbaar en aanmelden is verplicht! Meer info te vinden via: http://www.tedxamsterdamwomen.nl/start-up-awards.

De Startup Award wordt mede mogelijk gemaakt door ABN AMRO, Deloitte, Clifford Chance, Facebook, Cathay Pacific, Invest HK, Amsterdam Capital Week en Succesful Speaker Now.