Zoetermeer, 1 juli 2016 – Teleperformance, wereldwijd marktleider in outsourced omnichannel customer experience management, lanceert vandaag een volwaardige Work From Home propositie in Nederland. Met Teleperformance Work From Home (WFH) kunnen medewerkers geheel of gedeeltelijk vanuit hun eigen huis werken voor opdrachtgevers van Teleperformance. Hiermee speelt Teleperformance in op veranderende voorkeuren van opdrachtgevers en consumenten, maar ook op nieuwe werkstijlen van medewerkers.
‘Kantooruren’ zijn steeds minder relevant voor consumenten, die ook ’s avonds en in het weekend een uitstekende customer experience verwachten. Customer service is bepalend voor het onderscheidend vermogen van bedrijven en moet feilloos kunnen meebewegen met ontwikkelingen in de markt. Voor medewerkers en managers draagt Work From Home bij aan een betere work/life-balans: onder meer doordat mensen zorg, studie en/of opvoeding en werk beter kunnen combineren.
Norbert van Liemt, CEO Teleperformance: “Met Work From Home speelt Teleperformance in op veranderende voorkeuren van bedrijven en consumenten op het vlak van klantinteractie. Met deze propositie kunnen we kortere diensten realiseren en medewerkers op afroep inschakelen. Daarbij is voor Teleperformance het uitgangspunt dat de kwaliteit van Work From Home minimaal gelijk moet zijn aan de kwaliteit van ‘on site’.”
Teleperformance heeft de WFH-propositie daarom zorgvuldig ingebed in de interne kwaliteitsprocessen en het bestaande arbobeleid. Daarbij is veel aandacht besteed aan de specifieke eigenschappen van thuiswerken. Zo is de werving en selectie aangepast op het werken in virtuele teams. Bij de selectie vinden aanvullende checks plaats van zowel medewerker als beoogde werkplek. De training vindt volledig online en op afstand plaats, net als het toetsen, testen en inwerken. Teleperformance heeft bewust gekozen voor dedicated supervisors voor de coaching en aansturing van Work From Home-teams. Ook wordt speciale technologie ingezet om de virtuele teams aan te sturen, zoals real time chat, call/screen-recording, videogesprekken en online briefings/webinars.
Norbert van Liemt: “Work From Home is dé manier om maximale flexibiliteit voor alle betrokkenen te realiseren: klant, medewerker en opdrachtgever. Work From Home is bij uitstek een win-win-scenario. Het is ook een onvermijdelijke stap in het veranderende denken over en organiseren van werk.”
De lancering van Teleperformance Work From Home werd kracht bij gezet door 2 agents die tijdens de Summer BBQ van Teleperformance klanten te woord stonden vanaf een mobiele werkplek buiten het kantoor van Teleperformance.
Over Teleperformance
Teleperformance is wereldwijd marktleider in de outsourcing van multichannel klantcontact en contactcenterdiensten. In de Benelux ondersteunt Teleperformance op innovatieve wijze tal van prominente merken met customer care, technische support, retentie, back office en incasso werkzaamheden in zowel de B2C als B2B markt. Dit doet Teleperformance niet alleen door middel van mail, telefoon en chat, maar ook door de integratie met social media. De kracht van Teleperformance komt voort uit een mix van wereldwijde best practices en lokale marktkennis. Hierdoor is Teleperformance in staat zeer effectieve, op de markt toegesneden innovatieve adviezen en oplossingen te bieden, met als doel de klanttevredenheid te verhogen en de kosten te minimaliseren.
Wereldwijd opereert Teleperformance in 65 landen met ruim 190.000 medewerkers. Teleperformance staat via haar partners in contact met 38% van de wereldbevolking.