Industry Wire

Geplaatst door Testbirds

Testbirds ondersteunt Landal GreenParks in het verbeteren van de (digitale) gastervaring

AMSTERDAM, 12 december 2017Bij de vernieuwing van hun bestaande e-commerceplatform behield Landal GreenParks de focus op hun doelgroep: de bezoekers van de bungalowparken. Aan de hand van uiteenlopende testoplossingen, biedt testspecialist Testbirds ondersteuning in het waarborgen en verbeteren van de kwaliteit voor iedere digitale gastervaring.

Landal GreenParks is toonaangevend in het management, beheer en verhuur van bungalowparken en beschikt over 85 parken met ruim 15.000 accommodaties. Landal ontvangt jaarlijks ruim 2.5 miljoen gasten en is, naast Nederland, actief in Duitsland, België, Oostenrijk, Zwitserland, Tsjechië, Denemarken, Hongarije en Engeland. Landal’s service werd beloond met de prijs voor Klantvriendelijkste Leisure Bedrijf in 2017.

Digitaal klantvriendelijk zijn en blijven

“Door de internationale groei van onze organisatie werd ons e-commerceplatform aan de achterkant groter en complexer”, zegt Lieven Swinnen, Manager e-Business bij Landal, over hoe de behoefte aan testing groeide. “Het platform moest toekomstbestendig worden en voldoen aan de veranderende eisen van zowel onze gasten, als aan die van technologische ontwikkelingen.” Landal investeerde daarom in het organiseren van structurele testen op kwalitatief hoog niveau. “Om de goede kwaliteit van ons platform te waarborgen, moest onze testcapaciteit omhoog. Een leidende vraag hierin was: wat vinden onze eindgebruikers van ons platform?”

Testen op functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid

Testbirds biedt crowdsourced en cloud-based testoplossingen om de kwaliteit van digitale producten, zoals apps, websites en e-commerceplatformen te optimaliseren. Landal heeft een variatie aan testen laten uitvoeren, zoals bijvoorbeeld een load- en performancetest. Een grote hoeveelheid aan dataverkeer werd hierbij gegeneerd om te onderzoeken hoe het e-commerceplatform presteert. Tegelijkertijd doorliepen eindgebruikers een aantal specifieke use cases. Swinnen: “We zaten vlak voor livegang en zochten een partij die op zeer korte termijn kon helpen met zekerheid bieden dat ons platform goed presteert voor onze gasten. Daarnaast kunnen we met Testbirds’ crowd op maandagavond beginnen met testen en hebben we dinsdag resultaat. Die snelheid maakt ons releaseproces stabiel en efficiënt.”

Tunnelvisie en conversieproblemen vroeg te lijf

De uitkomsten van de testen hielpen Landal om fouten te voorkomen in hun e-commerceplatform en nieuwe features te toetsen bij hun doelgroep. Remco Vink, Manager Functioneel Beheer bij Landal: “We testten een nieuwe functionaliteit op gebruiksvriendelijkheid en de uitkomst leidde ertoe dat we terug gingen naar de tekentafel. Nu er een nieuwe versie van de functionaliteit is, laten we de usability ervan opnieuw testen met dezelfde use cases. Het geeft vertrouwen dat de nieuwe functionaliteit die we opleveren ook echt gaat werken voor onze gasten.” Swinnen voegt toe: “Zo signaleer je vroegtijdig problemen, waardoor je niet pas na livegang tegen dingen aanloopt die negatieve effecten hebben op je conversie.”

Ambities: internationaal en geautomatiseerd testen

De samenwerking tussen Landal en Testbirds is voor beide partijen waardevol en ook voor de toekomst zijn de ambities helder. Vink: “Duitsland is als markt belangrijk voor ons en we willen graag weten in hoeverre onze Duitse gasten andere bevindingen en ervaringen hebben ten opzichte van onze Nederlandse bezoekers. Met hun internationale crowd van testers helpt Testbirds ons hierbij.” Ook onderzoekt Landal samen met Testbirds hoe het bedrijf de koppeling met Landal’s MDM-systeem geautomatiseerd kan testen. Door het breed inzetten van testing doet Landal er zo alles aan om de best mogelijke ervaring aan hun gasten te bieden, zowel online als offline.

De volledige case study met resultaten is op aanvraag beschikbaar via info@testbirds.com. Bezoek voor meer informatie www.testbirds.nl.

Over Testbirds

Testbirds werd opgericht in 2011 door Philipp Benkler, Georg Hansbauer en Markus Steinhauser. Inmiddels heeft Testbirds meer dan 100 werknemers, verdeeld over kantoren in München, Amsterdam, Londen en Stockholm. De testprovider levert een breed scala aan testoplossingen, met als doel de gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit van software te optimaliseren. Meer dan 250.000 geregistreerde testers verspreid over 193 landen maken Testbirds tot een van ’s werelds leiders op het gebied van crowdtesting. Testbirds heeft daarnaast cloudgebaseerde testoplossingen ontwikkeld ter optimalisatie van software. Met deze combinatie van testoplossingen, op basis van crowd- én cloudtechnologieën, tilt het bedrijf samen met hun klanten de kwaliteit van software naar het hoogste niveau.

Recentelijk won Testbirds de Deloitte Technology Fast 50 Award, als een van de snelst groeiende bedrijven in Duitsland en is het bedrijf daar tevens FOCUS-winnaar als zijnde ’Topwerkgever in het MKB‘. Testbirds werd eerder volgens Google, McKinsey en Rocket Internet gerekend tot de Top 10 B2B Scale-ups in het kader van de Digital Top 50 Awards 2016. De testspecialist haalde in het verleden financierings- en investeringsronden binnen bij onder meer Seventure Partners, EXTOREL en b-to-v. Testbirds neemt daarnaast maatschappelijke verantwoordelijkheid door het initiëren van eerlijke arbeidsomstandigheden in de crowdsourcing-industrie. Meer informatie hierover is te vinden op crowdsourcing-code.com.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht