Geplaatst door Thales

Thales bundelt krachten met AWS om digitale soevereiniteit voor cloudklanten te ondersteunen via CipherTrust Cloud Key Manager integratie

• Thales lanceert CipherTrust Cloud Key Manager geïntegreerd met de AWS External Key Store (XKS)
  • Algemene beschikbaarheid van AWS External Key Store (XKS) sleutelbeheerdienst aangekondigd op AWS re:Invent
  • CipherTrust Cloud Key Manager helpt organisaties met controle over hun gegevens en de compliance-eisen in AWS-cloudomgevingen te overtreffen
Thales lanceert vandaag haar CipherTrust Cloud Key Manager integratie met de AWS External Key Store. Dit is een feature van de AWS Key Management Service die tijdens AWS re:Invent 2022 is aangekondigd. De integratie speelt in op een groeiende vraag bij organisaties naar sterkere soevereine controle in het licht van toenemende regelgeving. Het stelt organisaties in staat om controle over hun encryptiesleutels te behouden bij het migreren van gevoelige gegevens naar de AWS-cloud.
Soevereine controle over gevoelige gegevens
De CipherTrust Cloud Key Manager is een toonaangevende multi-cloudoplossing voor het life cycle management van encryptiesleutels, die alle grote publieke cloudserviceproviders ondersteunt. Met een duidelijke toename van multi-cloud- adoptie stelt deze oplossing gebruikers in staat om sleutelbeheer in alle verschillende clouds te centraliseren. De AWS External Key Store, in combinatie met CipherTrust Cloud Key Manager, biedt organisaties die kritische workloads naar de cloud willen verplaatsen een manier om soevereine controle over gevoelige gegevens te behouden tijdens hun digitale transformatietraject.
“We hebben vanaf het begin een sterke technische samenwerking gehad met Thales bij de ontwikkeling van de AWS External Key Store-specificatie, deels vanwege hun jarenlange expertise in de ontwikkeling van hardware security modules en key management services”, zegt Ken Beer, General Manager Key Management Service bij AWS. “De cloud is een kritisch onderdeel geworden voor bedrijven. Met onze gecombineerde expertise spelen we in op de behoeften van organisaties en bieden we hen de beste beveiligingscontroles in de sector.”
Sterke encryptie- en gegevensbeveiligingsmethoden
User-controlled encryptie en sleutelbeheer in hybride IT zijn essentiële beveiligingsmethodes om digitale soevereiniteit af te dwingen. Zeker in een moderne datagestuurde wereld die wordt beheerst door privacycompliance-mandaten, gereguleerde sectoren of algemene IT-beveiligingsaanbevelingen zoals het Shared Responsibility Model en de NIS2-richtlijn.
De CipherTrust Cloud Key Manager zorgt ervoor dat klanten van AWS External Key Store kunnen voldoen aan deze strenge wettelijke vereisten, door gebruik te maken van sterke encryptie en gegevensbeveiligingsmethoden waarmee ze hun gegevens los van de cloud service provider kunnen beheren. Een dergelijke beveiliging, ook wel bekend als Hold Your Own Key (HYOK), stelt organisaties in staat om het eigendom van sleutels gescheiden te houden van de cloud data store.
“Uiteenlopende regelgeving voor gegevensbescherming in verschillende landen vormt een uitdaging voor internationale organisaties die migreren naar de cloud”, zegt Heleen Herselman, VP AWS Powerhouse bij T-Systems Cloud Service. “De CipherTrust Cloud Key Manager vereenvoudigt deze uitdaging en zorgt ervoor dat we compliant blijven terwijl we tegelijkertijd profiteren van alle voordelen van clouddiensten. De mogelijkheid om gebruik te maken van de oplossing van Thales is vooral belangrijk geworden nu we steeds meer vertrouwen op multi-cloudomgevingen.”
“Dit is de eerste integratie op de markt die een belangrijk pijnpunt voor AWS-cloudklanten oplost: hoe kunnen zij beschermde gegevens in de AWS-cloud gebruiken en tegelijkertijd encryptiesleutels buiten de cloud houden?”, aldus Todd Moore, VP Encryption Products bij Thales. “Als marktleider in sleutelbeheeroplossingen zijn we er trots op dat we een encryptieoplossing bieden die het mogelijk maakt om externe controle te behouden over sleutels en cryptografische bewerkingen met behulp van die sleutels. CipherTrust Cloud Key Manager staat in de frontlinie van geavanceerde digitale soevereiniteit. We zullen in de toekomst nog meer geavanceerde beveiligings- en compliancefuncties introduceren die organisaties ondersteunen in hun digitale transformatietrajecten.”
De Thales CipherTrust Cloud Key Manager integratie voor AWS External Key Store is vanaf vandaag beschikbaar. Klik hier voor meer informatie.