Industry Wire

Geplaatst door The Social Club

The Social Hub benoemt Trix van der Vleuten als CMO om groeistrategie te versterken

Amsterdam, Nederland (14 november 2024) – ​ The Social Hub, pionier in hybride hospitality, heeft Trix van der Vleuten aangesteld als Chief Marketing Officer (CMO). Met bijna twintig jaar ervaring bij wereldmerken zoals KFC, KraftHeinz en Versuni (voorheen onderdeel van Philips), zal Van der Vleuten leiding geven aan het vernieuwde Global Marketing & Performance-team.

De benoeming is onderdeel van een bredere herstructurering, waaronder de oprichting van een nieuw Marketing & Performance Leadership Team. Dit team bestaat uit experts zoals Daniel Hernández Lyon, voormalig Edelman Director en sinds 2023 Director of Global Communications bij The Social Hub; Anne Koning, voorheen bij Netflix verantwoordelijk voor global brand & social media en sinds september Global Director of Brand & Content; en Nathalie Wilson, eerder werkzaam bij CWT, die in september startte als Director of Marketing. De zoektocht naar een nieuwe Commercial Director is momenteel in volle gang. Samen zet dit team zich in om geïntegreerde marketing- en commerciële strategieën op zowel wereldwijd als regionaal niveau te versterken en implementeren.

Impactvolle groei
​The Social Hub, opgericht door de Schotse ondernemer Charlie MacGregor en gevestigd in Amsterdam, groeit snel. Met meerdere locaties in Europa en acht locaties in Nederland heeft het merk dit jaar zijn intrede gedaan in het Verenigd Koninkrijk en staan er nieuwe vestigingen gepland in Italië en Portugal. Als B Corp-gecertificeerde organisatie richt The Social Hub zich op positieve sociale en ecologische impact, wat het tot een van de weinige hospitality bedrijven in Europa met deze certificering maakt.

Van der Vleuten brengt bijna twee decennia aan ervaring in marketing en commercie mee. Ze heeft wereldwijd bijgedragen aan de groei van bedrijven als KFC, KraftHeinz, FrieslandCampina, SABMiller en PepsiCo. Haar innovatieve aanpak leidde tot succesvolle transformaties van merkpercepties en klantbetrokkenheid.

Trix van der Vleuten

Trix van der Vleuten
“Als CMO wil ik mijn vaardigheden inzetten om een sterk team te bouwen en de structuur en strategische focus van de commerciële activiteiten van The Social Hub te versterken. Mijn leiderschapsstijl draait om empathie en samenwerking, waarmee ik teams inspireer om ambitieuze doelen te bereiken. Ik kijk ernaar uit om onderdeel te zijn van een uitzonderlijk getalenteerd team bij een van de meest innovatieve hospitality- en vastgoedmerken van Europa. Samen kunnen we de groei van dit veelzijdige merk naar nieuwe hoogten brengen, terwijl we blijven bouwen aan de bestaande Hubs in wereldsteden zoals Amsterdam, Barcelona, Berlijn en Parijs. De snelle groei en het enorme potentieel van The Social Hub om een begrip te worden in Europa, maakt dit een unieke kans.” – Trix van der Vleuten over haar nieuwe rol.
Uitbreiding in Europa
​The Social Hub opende zijn eerste hotel in 2012 in Rotterdam en heeft inmiddels meer dan 10.000 kamers en ruim 1.000 medewerkers. Het merk heeft ambitieuze plannen om de komende jaren uit te breiden naar meer dan 40 locaties, waaronder nieuwe vestigingen in Florence, Rome, Porto, Edinburgh en Londen.

Marion Koopman, Chief Operations & Commercial Officer van The Social Hub, voegt toe:
​“De komst van Trix benadrukt hoe belangrijk deze nieuwe fase is in de reis van The Social Hub. Met haar expertise zullen we het merk verder uitbouwen door storytelling en commerciële strategieën naadloos samen te brengen. Samen werken we aan ons doel om op een andere manier zaken te doen, verbinding en positieve verandering te stimuleren in ‘communities’ door heel Europa en daarbuiten.”
Voor meer informatie over The Social Hub en het leiderschapsteam, lees hier verder.

Over The Social Hub

The Social Hub, een gecertificeerde B Corporation met de missie om een betere samenleving te creëren, is een pionier in de hybride hospitality-sector. Het biedt ruimtes waar mensen uit ‘all walks of life’ kunnen leren, verblijven, werken en plezier kunnen maken. Met hubs in de meest dynamische steden van Europa verbindt en creëert The Social Hub een unieke gemeenschap van reizigers, studenten, zakelijke professionals, buurtbewoners en meer.

Van hotelvoorzieningen, studentenkamers en long-stay-accommodaties tot coworking-ruimtes, auditoria, sportscholen, evenementruimtes en een uitgebreid sociaal impactprogramma waaronder de TSH Talent Foundation. The Social Hub is een plek waar mensen kunnen samenkomen, leren van elkaar, gemeenschappen bouwen en deelnemen aan unieke ervaringen die ideeën stimuleren en verandering mogelijk maken.

Opgericht in 2012, is The Social Hub gevestigd in Amsterdam. Het bedrijf heeft meer dan 1.000 werknemers en momenteel 23 locaties, waaronder 18 hotels en meer dan 10.000 kamers, verspreid over Amsterdam (twee hubs), Barcelona, Berlijn, Bologna, Delft, Eindhoven, Firenze, Glasgow, Groningen, Maastricht, Madrid, Parijs, Rotterdam, San Sebastián, Den Haag, Toulouse en Wenen. Vijf nieuwe hubs zijn in ontwikkeling en openen in 2025 in Florence Belfiore, Rome en Porto, met Lissabon en Turijn later.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht