Geplaatst door ThousandEyes

ThousandEyes speelt in op gebrek aan inzicht in kritische applicatieprestaties met ‘Synthetics’

Een samenhangend en volledig inzicht in de prestaties van apps, infrastructuur en internet zorgt voor snellere probleemdetectie en -oplossing binnen complexe multi-cloud- en SaaS-omgevingen

Amsterdam, 11 september 2019 – ThousandEyes, het bedrijf dat inzicht biedt in het internet en de digitale ervaringen van gebruikers, lanceert ‘ThousandEyes Synthetics’, een ‘internet-aware’ synthetische monitoringoplossing voor proactieve detectie van performance-issues in moderne applicaties. Met deze oplossing speelt ThousandEyes in op de significante kloof van applicatieperformance-monitoring die is ontstaan als gevolg van applicatie-architecturen met veel API’s en voor netwerk-omgevingen waar veel afhankelijkheid is van het internet.

ThousandEyes Synthetics toont het onderlinge verband van de applicatieperformance met de onderliggende infrastructuur- en internetprestaties in één deelbaar dashboard voor directe root cause-identificatie en gezamenlijke probleemoplossing. Deze nieuwe mogelijkheden leiden tot een sterke reductie van de Mean Time to Resolution (MTTR) en voorzien in succesvolle uitrol van SaaS- en cloudapplicaties. Ook bieden ze IT-teams zekerheid dat problemen met de prestaties van SaaS-, cloud- en browserapplicaties adequaat aangepakt kunnen worden.

“Traditionele synthetische monitoring-oplossingen zijn niet langer voldoende in het hedendaagse internetafhankelijke en cloudcentrische ecosysteem. Een applicatiecentrisch inzicht zonder kennis van de onderliggende afhankelijkheden laat IT-, DevOps- en service delivery-teams volledig in de steek”, zegt Joe Vaccaro, VP of Products bij ThousandEyes. “ThousandEyes Synthetics stelt zowel beheerders van SaaS-applicaties als IT-teams in staat om met vertrouwen diensten te leveren en te implementeren, omdat ze weten dat ze heel snel de oorzaak van een probleem in de eindgebruikerservaring kunnen vaststellen, ongeacht waar het probleem ligt, hetgeen de risico’s voor bedrijfscontinuïteit doet verdwijnen.”

Legacy-synthetische oplossingen werden ontwikkeld voor traditionele manieren van applicatieontwikkeling en voor applicaties die gehost worden in on-premise-datacenters, waar het internet en diensten van derden geen complicerende factoren zijn voor applicatieprestaties. Moderne applicaties vereisen echter een volledig nieuwe benadering van synthetische monitoring. Ze zijn gedistribueerd en communiceren met verschillende diensten van derden via API’s binnen multi-cloudomgevingen en veranderen continu door continuous integration- en continuous delivery-modellen (CI/CD).

ThousandEyes Synthetics combineert een nieuwe programmeerbare, op JavaScript gebaseerde benadering met diepe, actieve monitoring die applicatie-inzichten verzamelt via synthetische tests met HTTP, netwerkmetrics, netwerkpaden, internetroutering en daarbij de uitvalzichtbaarheid in één weergave zichtbaar maakt. Dit biedt:

• Uitgebreid inzicht: Verkrijg bruikbare inzichten in applicatieprestaties met proactieve monitoring van de veelgebruikte gebruikerspaden en meerstaps zakelijke transacties.
  • Cloud- en internet-RCA: Versnel de identificatie van cloud- en internetgerelateerde oorzaken van problemen met de applicatieprestaties zoals ISP’s, CDN’s, IaaS, SaaS en het internet.
  • Gebruikercentrische metingen: Begrijp hoe applicaties presteren vanaf locaties die relevant zijn voor de gebruiker via vooraf gedefinieerde monitoring agent-locaties over de hele wereld en nieuwe monitoring-agents voor mobiele netwerken.

“Ons onderzoek laat zien dat een breed scala aan tools een belangrijke uitdaging vormt voor IT-teams. De noodzaak om meerdere hulpmiddelen en datasets te hanteren, maakt het inspelen op problemen van applicatieprestaties erg moeilijk en tijdrovend. Dit heeft duidelijk gevolgen voor de eindgebruikerservaring, de omzet en de merkreputatie”, zegt Shamus McGillicuddy, Resource Director van EMA Research. “De benadering van ThousandEyes om verschillende weergaven van alle mogelijke bronnen van problemen met applicatieprestaties te consolideren en daarbij het onderlinge verband te leggen, zal zeer aantrekkelijk zijn voor teams die op zoek zijn naar die unieke weergave, zodat er tijd kan worden besteed aan probleemherstel in plaats van probleemisolatie.”

Bewezen oplossing

ThousandEyes Synthetics is inmiddels in gebruik bij enkele grote bedrijven en snelgroeiende SaaS-leveranciers. Schneider Electric, de wereldspeler in energiemanagement en -automatisering, licht op 19 september zijn keus voor ThousandEyes Synthetics toe als onderdeel van de wereldwijde uitrol van Salesforce Lightning naar meer dan 45.000 werknemers. Dit gebeurt in een webinar dat plaatsvindt op 19 september om 09.00 uur Nederlandse tijd.

ThousandEyes Synthetics is nu nog beperkt beschikbaar. De oplossing komt later dit jaar breed beschikbaar. Voor meer informatie:

Over ThousandEyes

ThousandEyes brengt de route die applicaties en diensten afleggen voordat ze bij de eindgebruiker terechtkomen, in kaart. Het cloudplatform van ThousandEyes biedt zicht op het gehele internet en alle cloudproviders. Hierdoor krijgen bedrijven inzicht in de digitale ervaring van iedere gebruiker, applicatie, website of dienst, binnen elk netwerk, zodat zij deze ervaringen kunnen begrijpen en verbeteren. ThousandEyes maakt een belangrijk onderdeel uit van de wereldwijde bedrijfsvoering van ’s werelds grootste en snelst groeiende merken, waaronder Comcast, eBay, HP, meer dan 120 bedrijven uit de Global 2000, meer dan 65 bedrijven uit de Fortune 500 en twintig van de 25 belangrijkste SaaS-bedrijven. Kijk voor meer informatie op www.thousandeyes.com of volg ons op Twitter via @ThousandEyes.