Geplaatst door TIBCO

TIBCO vergroot waarde voor klanten dankzij geavanceerde oplossingen

Rotterdam, 8 juli 2021TIBCO Software Inc. ontsluit het potentieel van realtime data om sneller en slimmere beslissingen te nemen en helpt klanten de meest complexe datagedreven uitdagingen op te lossen. Het bedrijf kondigt een reeks innovaties aan voor zijn drie kernportfolio’s: Connect, Unify en Predict. Door open oplossingen aan te bieden die zich aanpassen aan en integreren met bestaande en toekomstige systemen helpt TIBCO bedrijven zoals Air France-KLM, Cloetta en het Mercedes-AMG Petronas Formule 1-team om hun IT-soevereiniteit op te bouwen en versterken.

“TIBCO levert een compleet, robuust en innovatief portfolio voor zijn klanten en partners”, zegt Gertjan Vaessen, general manager en country leader Nederland bij TIBCO. “We luisteren naar de behoeften van onze klanten en helpen hen hun meest complexe data-uitdagingen op te lossen door data te gebruiken om snellere, slimmere beslissingen te nemen. We hebben het TIBCO Connected Intelligence-platform ontworpen rondom onze Connect-, Unify- en Predict-pijlers en door regelmatig innovaties door te voeren, leveren we zakelijke waarde voor bedrijven.”

Connect: Elke applicatie, apparaat of databron naadloos verbinden
TIBCO heeft onlangs verschillende mijlpalen aangekondigd voor zijn Connect-portfolio, met name TIBCO Cloud Integration iPaaS (Integration Platform-as-a-Service), waaronder updates voor procesautomatisering en nieuwe accelerators. TIBCO herdefinieert het iPaaS-landschap – van oudsher gebruikt om backoffice-applicaties en -data met elkaar te verbinden – waardoor gebruikers snel en eenvoudig handmatige processen kunnen stroomlijnen of geheel nieuwe geautomatiseerde processen kunnen ontwikkelen zonder code te schrijven. Gebruikers kunnen bedrijfsdata naadloos integreren in deze processen, waardoor ze minder afhankelijk zijn van IT.

De innovatieve AI-gedreven ervaring binnen TIBCO Cloud Integration helpt klanten hun bedrijf sneller en met meer intelligentie te verbinden. Dankzij de nieuwe mogelijkheden voor smart data-mapping krijgt elke gebruiker aanbevelingen op basis van machine learning voor het verbinden van velden tussen verschillende databronnen, gebaseerd op historische patronen en continuous learning. Daarnaast geven ingebouwde intelligente analysedashboards dankzij TIBCO Spotfire inzicht in belangrijke ecosysteemstatistieken, zoals API- en endpoint-gebruik en API-prestaties. Hierdoor wordt de tijd tussen belangrijke bedrijfsmomenten en waardevolle digitale zakelijke inzichten geminimaliseerd.

Connected systemen en API-management van TIBCO helpen Air France-KLM om digitale mogelijkheden aanzienlijk sneller te leveren en mogelijkheden en aanbiedingen aan te passen zonder backend-complexiteit. Met behulp van API’s kunnen digitale productteams snel nieuwe digitale diensten voor klanten en partners bedenken, implementeren en aanbieden voor gebruik. “De luchtvaartsector en digitaal reizen bevinden zich in een competitief landschap en je moet zo snel mogelijk waarde kunnen leveren en voorkomen dat je klanten kwijtraakt. Hier is ons API-ecosysteem een strategisch middel”, zegt Philippe Dos Santos, product manager API management team bij Air France-KLM.

Unify: Data op een intelligente manier verenigen voor betere toegankelijkheid, controle en meer vertrouwen
TIBCO heeft ook updates aangekondigd voor zijn datamanagement-portfolio, waaronder zijn datavirtualisatie- en master data management-producten die meer controle bieden over de data en toegang tot die data vereenvoudigen. Deze toevoeging aan de Unify data management-kernoplossingen bieden een platform dat bestaat uit drie basisprincipes: zakelijke besluitvorming, vereenvoudigde data-integratie en ondersteuning voor grote capaciteitsvereisten.

Deze updates voor TIBCO’s Unify-oplossingen ondersteunen beter datamanagement voor klanten dankzij een vereenvoudigde gebruikerservaring. Een nieuwe webgebaseerde user interface in TIBCO Data Virtualization 8.4 biedt bijvoorbeeld self-service data-provisioning en een datacatalogus, waardoor gebruikers beschikbare data kunnen zoeken en vinden, en een weergave kunnen creëren en publiceren die het beste bij de applicatie past. Een andere belangrijke component binnen TIBCO Unify is TIBCO EBX met masterdata-managementmogelijkheden die bedrijven helpen om silo’s te vermijden door een all-in-one-benadering te hanteren voor het managen van data assets binnen het gehele bedrijf. EBX hanteert een modelgedreven benadering in één enkel platform, inclusief integratiemogelijkheden en externe APIs die eenvoudig kunnen worden aangepast.

Snoepfabrikant Cloetta vroeg TIBCO’s partner Connected Data Group om advies over zijn technologische kloof, om te beoordelen of en hoe datavirtualisatie hen zou kunnen helpen. Het bedrijf kwam tot de conclusie dat het zijn huidige oplossing moest verrijken met TIBCO Data Virtualization om data beschikbaar te maken met behulp van het bestaande enterprise datawarehouse of de datavirtualisatietool zelf. “We kunnen nu kwalitatief betere analyses uitvoeren omdat de data gemakkelijker toegankelijk, te analyseren en te gebruiken is. We kunnen ook onze productgroep- en klantstrategieën systematischer valideren en ontwikkelen met behulp van POS-data”, zegt Han van Bijnen, senior IT manager bij Cloetta.

Predict: Voorspel vol vertrouwen met realtime, datagedreven intelligentie
Ten slotte heeft TIBCO nieuwe innovaties en mogelijkheden aangekondigd binnen zijn Predict-portfolio van analyse-oplossingen die de time-to-insights versnellen. Deze oplossingen versnellen beslissingsmodellen voor meer flexibiliteit en operationele efficiëntie, wat resulteert in betere klantervaringen en een groter concurrentievoordeel. Innovaties doorgevoerd in TIBCO Spotfire, TIBCO Streaming en TIBCO Data Science worden nu aangeboden in één enkel platform.

De Formule 1 is een van de meest competitieve, technologie-intensieve sporten ter wereld. Om continu succes te behalen en de concurrentie voor te blijven, moeten teams vakkundig het volume, de variëteit en de snelheid van hun data regelen en deze omzetten in een concurrentievoordeel. Het Mercedes-AMG Petronas Formule 1-team doet dit met de hulp van TIBCO. “Naarmate de race dichterbij komt, moeten we de specifieke wagen optimaliseren. Totdat we heel dicht bij de race-datum komen, hebben we moeite om de exacte condities te voorspellen, dus voeren we veel simulaties uit op allerlei parameters – zoals bandengrip, bandentemperatuur, grip op het circuit – zodat we goed voorbereid bij het circuit aankomen”, zegt  Geoff Willis, director of commercial engineering bij het Mercedes-AMG Petronas Formule 1-team.

Lees meer over TIBCO’s portfolio van innovatieve oplossingen.

Over TIBCO

TIBCO Software Inc. ontsluit het potentieel van realtime data om sneller en slimmere beslissingen te nemen. Ons Connected Intelligence-platform verbindt elke applicatie of databron; verenigt data op een intelligente manier voor betere toegankelijkheid, controle en meer vertrouwen; en voorspelt vol vertrouwen resultaten in realtime en op grote schaal. Ontdek hoe onze oplossingen de meest essentiële zakelijke uitdagingen van onze klanten oplossen op www.tibco.com