Geplaatst door Ticketcounter

Ticketcounter benoemt Sjoerd Bakker als CEO en Arjen Bos als CTO

Ticketcounter, marktleider op het gebied van ticketing in de vrijetijdssector, benoemt Sjoerd Bakker als CEO en Arjen Bos als CTO. Bakker en Bos worden ook aandeelhouder van het bedrijf. Zij gaan de totaaloplossing op het gebied van ticketing en klantenservice van Ticketcounter verder ontwikkelen. Het bedrijf rekent onder meer Burgers’ Zoo, Keukenhof, Duinrell, Apenheul en Diergaarde Blijdorp tot zijn klanten.

Innovatie en ontwikkeling

Sjoerd Bakker, CEO van Ticketcounter, was eerder betrokken bij ShakeTheCounter en het bedrijf Last Seats. Zijn ervaring op het gebied van ticketing zet Bakker nu in voor Ticketcounter: “Nadat Ticketcounter eerder ShakeTheCounter overnam, ben ik steeds meer betrokken geraakt bij Ticketcounter. Dat ik nu leiding mag geven aan het bedrijf, geeft me de kans de oplossingen en strategie van het bedrijf nog verder te ontwikkelen en een duidelijke focus aan te brengen.”

Bakker stelt dat de recreatiebranche continu in ontwikkeling is. “Ticketing is dan ook meer dan het drukken van een barcode op een ticket. Onze klanten verwachten een uitgebreide service. Onze servicedeskmedewerkers staan zeven dagen per week voor hen klaar. We onderscheiden ons door deze service en onze ervaring in de sector. Standaard biedt ons systeem veel functionaliteiten maar innovatie is essentieel om voorop te blijven lopen. Deze benadering, evenals ons netwerk van complementaire partners, helpt bedrijven succesvoller te zijn.”

Wendbare organisatie

Arjen Bos was eerder CTO en mede-oprichter van Aneto. Bos: “In Ticketcounter vind ik een technologiebedrijf dat met een innovatief ticketing-systeem voorloopt op de concurrentie en zich toch blijft ontwikkelen.”

Bos: “Ticketcounter is thuis in de snelheid van de recreatie-branche en snapt dat een kassa of ticketing-site direct weer in de lucht moet zijn, mocht er een storing zijn. Om snel een eventueel probleem te verhelpen, zijn we dan ook wendbaar en voeren we vaak de regie als er met andere partijen wordt samengewerkt. Dat ontlast onze partners en laat ze focussen op de core-business.”

Bijlagen