Geplaatst door TicketSwap

TicketSwap verdiept 3-jarige samenwerking met ADE met een verrijkend programma

Amsterdam, 12 oktober 2023 – TicketSwap, de officiële marktplaatspartner van Amsterdam Dance Event (ADE) breidt zijn samenwerking uit met ’s werelds toonaangevende conferentie en festival voor elektronische muziek, dat plaatsvindt van 18 tot 22 oktober. Als de officiële ticketmarktplaats van ADE voor de komende drie jaar, is TicketSwap het platform om tickets te kopen en verkopen voor de meer dan 1.000 evenementen van het festival. Dit jaar organiseert TicketSwap tijdens ADE meerdere initiatieven samen met een groot deel van de belanghebbenden in de muziek-, evenementen- en entertainmentindustrie: van artiesten, evenementen en platenmaatschappijen tot platformoplossingen en contentmakers. De festivalervaring wordt verrijkt met inzichten, spannende interviews met artiesten en giveaways voor fans.

Hans Ober, CEO van TicketSwap: “De samenwerking met ADE stelt ons in staat om onze ondersteuning van fans en evenementen uit te breiden, waardoor we onze impact vergroten. We streven ernaar om onze partners, gebruikers en de industrie een inkijk te geven in ’s werelds toonaangevende evenement voor elektronische muziek. Met een focus op het stimuleren van innovatie in de wereldwijde live-evenementenindustrie, staan ADE en TicketSwap in hun missies om de industrie te verbinden op één lijn. Dit maakt het een waardevolle samenwerking die we willen versterken voor de komende jaren.”

Verbind partners en de industrie
Dit jaar organiseert TicketSwap twee exclusieve evenementen om partners en insiders uit de industrie met elkaar in contact te brengen tijdens ADE. Op woensdag 18 oktober organiseert TicketSwap samen met Qisum een social mixer in het hoofdkantoor van TicketSwap (klik hier voor meer informatie en om je aan te melden). Op donderdag 19 oktober werkt TicketSwap samen met het label Steel City Dance Discs van Mall Grab voor een muziekevenement, dat de gemeenschap van het label en de partners van TicketSwap samenbrengt.

ADE Pro Conferentie
Tijdens de ADE Pro Conference op zaterdag 21 oktober zal TicketSwap deelnemen aan het panelgesprek “More data, more control, more revenue”. In deze sessie worden de laatste trends en uitdagingen in de ticketindustrie voor live-evenementen onder de loep genomen. Hans Ober (CEO van TicketSwap) zal samen met andere experts op het gebied van ticketverkoop, zoals Joost Aanen (medeoprichter van Eventix), en evenementenorganisatoren zoals Hubrecht Hauzer (medeoprichter van Give Soul), strategieën bespreken om zowel fans als evenementen te beschermen. Het panelgesprek wordt gemodereerd door Jeroen van Trierum (voormalig hoofdredacteur van Entertainment Business). Klik hier voor meer informatie en om tickets te kopen.

Exclusieve gidsen en beeldmateriaal
In de aanloop naar ADE kunnen fans in TicketSwap Magazine samengestelde gidsen vinden, zoals ‘Best free events at ADE’, ‘Best LGBTQ+ events at ADE’ en ‘Unique things to do during ADE weekend’. Daarnaast reizen TicketSwap medewerkers door Amsterdam om de headliners en lokale artiesten uit de industrie te spreken. De interviews, inzichten in de industrie en exclusieve beelden van top-dj’s in actie worden met fans gedeeld via de social media-kanalen van TicketSwap. Ook werkt TicketSwap Magazine samen met Meike Jentjens, de hoofdredacteur van ADE, aan interessante artikelen. Bovendien geeft TicketSwap fans via Instagram de kans om tickets te winnen in aanloop naar ADE, voor bijvoorbeeld Awakenings x Reinier Zonneveld in Ziggo Dome.

Nieuwe functie: kalender delen
Onlangs lanceerde TicketSwap een handige functie voor het delen van kalenders, zodat gebruikers evenementen eenvoudig kunnen beheren in hun TicketSwap-kalender. Zo kunnen bezoekers van ADE nu hun eigen ADE-kalender maken en delen met vrienden.

Amsterdam Dance Event vindt plaats van 18 tot en met 22 oktober en trekt 4500.000 bezoekers en 2.900 artiesten verspreid over 200 locaties. Tickets voor alle ADE-evenementen zijn verkrijgbaar via TicketSwap.com.