Industry Wire

Geplaatst door NS

TIJN te horen in nieuwe reclame over groeiende vervoerskeuze in NS-app

“Gaan we links, via rechts, gaan we rechtdoorzee.” Met zijn nummer ‘On my way’ is aanstormend talent TIJN te horen in de nieuwe NS-reclame waarin we laten zien hoe je met het gemak van de NS-app je reis van deur-tot-deur kan plannen zoals jij dat wilt. Ook met ander vervoer dan de trein.

In de tv-commercial volgen we de hoofdpersoon op een dag naar zijn werk, waarbij het draait om keuzes. Met de NS-app als zijn kompas navigeert hij moeiteloos van huis met bus, trein en deelscooter naar zijn eindbestemming.

Meer keuze
“Wij merken als geen ander dat het reisgedrag flink veranderd is”, vertelt Ivo Steffens, commercieel directeur bij NS. “Onze reizigers willen meer keuze en flexibiliteit. Niet alleen in wanneer ze reizen, maar ook hoe ze dat doen. Tegenwoordig vind je daarom steeds meer vervoeropties in onze NS-app. Dus of je nou met de trein, bus, tram, metro, deelscooter, deelauto of OV-fiets wilt reizen, met NS kun je alle kanten op. Die keuze was er al voor station naar deur, maar sinds kort ook van station naar station.”

Energie
Er is in de commercial gekozen voor een andere stijl dan in voorgaande campagnes. Steffens: “Daarin stond het wennen aan het leven tijdens en na twee jaar pandemie centraal. In deze commercial omarmen we dat nieuwe normaal en willen we energie uitstralen”. TIJN heeft het nummer speciaal voor NS geschreven. “Het liedje geeft een uplifting en energiek gevoel. Je krijgt spontaan zin in actie ondernemen om je bestemming te bereiken”, aldus TIJN.

Muziek
TIJN is hiermee de zesde artiest die in de afgelopen twee jaar muziek heeft gemaakt voor NS. In eerdere commercials van NS was muziek te horen van Froukje, Ben Forte, Meau, Zoë Livay en onze eigen conducteur Linda van Dijk. De campagne is ontwikkeld door het reclamebureau TBWANEBOKO. “We zetten de lijn van opkomende artiesten achter onze stationspiano’s voort. Met zijn track verwoordt TIJN op een frisse manier het fijne gevoel van keuze en variatie in reizen dat NS je biedt”, aldus Erik Falke, creative director van TBWANEBOKO. De commercial is vanaf vandaag te zien bij STER en vanaf maandag ook op andere zenders en online. De campagne loopt tot 27 november 2022.

Om video's van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht